اجرای طرح توسعه ایستگاه‌های انتقال برق لارستان و زرین دشت

طرح توسعه ایستگاه‌های انتقال برق لارستان و زرین دشت با نصب و راه اندازی ۳ دستگاه سکسیونر ۶۶ کیلوولت در ایستگاه‌های ۲۳۰ لار و حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت به اجرا در آمد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طول خطوط اجرا شده دراین طرح شامل ۴۷.۸ کیلومتر در محدوده لارستان و ۴۵.۷ در محدوده زرین دشت است و پیش بینی می‌وشد تا اواسط خرداد ماه این طرح بطور کامل به بهره برداری برسد. 

فرشاد فرامرزی گفت: مدت زمان اجرای این طرح ۷۰ روز پیش بینی شده، اما با تلاش متخصصین طرح یاد شده زودتر از برنامه زمان بندی به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: ۱۰۰ درصد تجهیزات نصب شده و سایر اقدامات مهم انجام شده دراین طرح با نظارت و تلاش متخصصان داخلی انجام شده است، با توجه به افزایش بار و تعداد دیفکت‌های متعدد در ایستگاه‌های ۲۳۰ لار و حاجی آباد و همچنین انجام بانک ۲ دستگاه ترانس در ایستگاه ۲۳۰ لار تعداد ۲ دستگاه سکسیونر مربوط به ترانس ۳ در ایستگاه ۲۳۰ لار و یک دستگاه سکسیونر مربوط به ترانس ۱ در ایستگاه حاجی اباد طرح یاد شده به سرانجام مطلوب رسید. 

این مقام مسئول گفت: در ایستگاه ۲۳۰ لار جریان سکسیونر از ۱۶۰۰ آمپر به ۳ هزار و ۱۵۰ آمپر و در ایستگاه حاجی اباد جریان سکسیونر از ۸۰۰ آمپر به یک هزار و ۶۰۰ آمپر افزایش پیدا کرد. 

محمد برقی جهرمی کارشناس طرح بهینه سازی شبکه برق منطقه‌ای فارس نیز در باره این طرح گفت: به منظور بهینه سازی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه شرکت، سکسیونر باز شده در ایستگاه ۲۳۰ لار بعد از انجام اورهال کامل در ایستگاه حاجی آباد نصب شد. 

او، هدف از اجرای این پروژه را پایداری شبکه و افزایش قابلیت اطمینان در ایستگاه‌های ۲۳۰ لار و حاجی آباد اعلام کرد و گفت: پایداری شبکه و افزایش قابلیت اطمینان در ایستگاه‌های ۲۳۰ لار و حاجی آباد و اتمام زودتر از موعد انجام پروژه از ویژگی‌های خاص طرح توسعه ایستگاه‌های انتقال برق لارستان و زرین دشت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.