سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان:

به دانش بومی در تولید فولاد رسیده‌ایم

حسن زاده با اشاره به رتبه نخست استان کرمان در تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی گفت: به دانش بومی در تولید فولاد رسیده‌ایم.

امیر حسن‌زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه بازدید خبرنگاران کشوری و استانی شرکت‌کننده در اولین همایش روایتگران پیشرفت از مجموعه گل‌گهر اظهار داشت: کرمان بهشت معادن ایران است و دومین ذخیره سنگ‌آهن کشور با رقمی برابر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن در گل‌گهر است.

او بیان داشت: پروانه بهره‌برداری معدن گل‌گهر تحت نمایندگی دولت است و حدود ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم در گل‌گهر مشغول بکار هستند؛ در حالی که ۲۰ سال قبل فقط یک شرکت در این منطقه بود و سنگ خام بار می‌شد و از بندرعباس صادر می‌کردند.

حسن‌زاده افزود: اعتقاد دولت بر این است که کار در جمهوری اسلامی و در همه دولت‌ها انجام شده است و اتفاقات خوبی‌ها طی این سال‌ها روی داده و شاهد پیشرفت هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ابراز داشت: در مجموعه گل‌گهر به تولید میلگرد رسیده‌ایم و در سال آینده همچنین تولید ورق را خواهیم داشت که این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده رشد جمهوری اسلامی است.

او افزود: قطعات در مجموعه گل‌گهر بومی‌سازی می‌شود، به دانش بومی در فولاد رسیده‌ایم و می‌توانیم این دانش را به کشور‌های دیگر منتقل کنیم.

حسن‌زاده تصریح کرد: استان کرمان رتبه نخست تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و رتبه سوم تولید شمش در کشور را دارد.

او با اشاره به اینکه در اکتشاف معادن عقب هستیم و اکتشاف حلقه مفقوده توسعه معادن در ایران است، بیان کرد: صنایع پایین‌دستی را با نگاه دانش‌بنیان در گل‌گهر برنامه‌ریزی می‌کنیم.

حسن‌زاده همچنین از دستور مقام معظم رهبری از سال ۹۰ در زمینه توجه به اقتصاد معدنی سخن به‌میان آورد و افزود: مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک را معدن گل‌گهر ساخته و دولت و شهرداری نمی‌توانست این چنین مجموعه‌ای بسازد و همچنین گل‌گهر فاضلاب شهر سیرجان را اجرا می‌کند و این مسئولیت اجتماعی هدفمند در راستای توسعه اقتصاد معدنی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به پروژه انتقال آب خلیج‌فارس توسط شرکت گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: انتقال ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب طراحی شده و فاز نخست به بهره‌برداری رسیده است.

حسن‌زاده با اشاره به ۷ خط کنسانتره، دو خط گندله و خط آهن‌اسفنجی و تولید شمش در گل‌گهر بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در صنعت فولاد پیشتاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار