پسکوف: پوتین قصدی برای تغییر شرایط جنگ در اوکراین ندارد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه قصدی برای تغییر در شرایط عملیات نظامی در اوکراین ندارد.

در حالی که نزدیک به ۱۶ ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد، هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن درگیری‌ها و میانجیگری به منظور پایان بخشیدن به تخاصم میان دو طرف دیده نمی‌شود. این در حالی است که روسیه تاکنون ۴ منطقه زاپروژیا، خرسون، دونتسک و لوهانسک را طی همه پرسی سپتامبر ۲۰۲۲ به خاک خود ضمیمه کرده است و بعید به نظر می‌رسد بخواهد آن‌ها را طی مذاکره به طرف اوکراینی بازگرداند. همچنین موضوع بزرگ مورد اختلاف تلاش ادامه دار کی‌یف برای عضویت در سازمان ناتوست که این موضوع مورد پذیرش مسکو نیست. 

به گزارش تله تریدر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصدی برای تغییر وضعیت عملیات نظامی در اوکراین ندارد. 

پسکوف این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون تغییر نام یا وضعیت جنگ در اوکراین داد. او اعلام کرد: اقدام ما در اوکراین یک عملیات نظامی ویژه است و تا رسیدن به اهداف تعیین شده ادامه خواهد یافت. 

این مقام روس در ادامه خاطرنشان کرد: از منظری دیگر، عملیات ما در اوکراین یک عملیات حقوق بشری به منظور حمایت از حقوق ساکنان دونباس است. 

دونباس منطقه‌ای در شرق اوکراین است که  پس از سال ۲۰۱۴ که با ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به روسیه همراه بود، شاهد بروز اعتراضات و درگیری‌های گسترده شد. دونباس که دارای اکثریتی روس تبار یا روس زبان است شامل دو استان لوهانسک و دونتسک می‌شود و طی سالیان اخیر شاهد درگیری خونین با دولت مرکزی اوکراین بوده است. روسیه از ابتدای ورود به جنگ حمایت از روس تباران دونباس را یکی از اهداف عملیات نظامی خود خوانده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار