استولتنبرگ: ناتو باید به تجهیز اوکراین ادامه دهد

دبیرکل ناتو گفت متحدان باید تا حد ممکن تجهیزات نظامی در اختیار اوکراین قرار دهند تا قدرت مقابله با حملات روسیه را داشته باشد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه گفت، اعضای ائتلاف باید اطمینان حاصل کنند که اوکراین به تسلیحات کافی برای ادامه حمله متقابل خود علیه روسیه دسترسی دارد، زیرا کی یف در این حملات متحمل ضرر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حامیان غربی کی یف روز پنجشنبه در مقر ناتو در بروکسل دور هم جمع خواهند شد تا در جریان آخرین تحولات از وزیر دفاع اوکراین در مورد پیشرفت حملات قرار گیرند.

استولتنبرگ در جمع خبرنگاران گفت: "بدیهی‌ترین موضوع این است که اطمینان حاصل شود که آن‌ها (اوکراین) تسلیحات، تدارکات و تجهیزات نگهداری برای ادامه حمله را در اختیار دارند. "

استولتنبرگ گفت اوکراین در مقابله با حملات شدید روسیه همواره متحمل ضرر و زیان فراوان می‌شود.

او در ادامه گفت: "زمانی که صحبت از تجهیزات مدرن ناتو به میان می‌آید، تلفاتی نیز وجود خواهد داشت. هیچکس انتظار ندارد تلفات صفر داشته باشد. واقعیت‌های این جنگ بسیار شدید است. "

استولتنبرگ بار دیگر تاکید کرد که حمله اوکراین در حال پیشرفت است، اما گفت: "هنوز روز‌های اولیه است و ما نمی‌دانیم که آیا این نقطه عطفی برای جنگ خواهد بود. "


متحدان ناتو، به رهبری آمریکا، از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کمک‌های تسلیحاتی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار به اوکراین ارسال کرده‌اند تا به او کمک کنند تا با نیرو‌های روسیه مقابله کند.

استولتنبرگ همچنین تصریح کرد که انتظار دارد وزرای دفاع ناتو در نشست بعدی روز جمعه توافق کنند تا "به طور قابل ملاحظه ای" اهداف را برای میزان مهمات موجود در هر عضو ناتو افزایش دهند.

علاوه بر این، ناتو همچنین به دنبال تصویب "برنامه اقدام تولید دفاعی" در نشست ماه آینده در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی است تا تلاش کند صنایع دفاعی غرب را به افزایش تولید تشویق کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
قبر ناتو و امریکا و رژیم صهیونیستی در اکراین کنده شده و اکراین به روسیه ملحق خواهد شد باذن الله تعالی.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۰:۲۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
باید را قلم بگیر. حرف اضافه است. اینجا معنی فعل نمی دهد.
آخرین اخبار