هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هجدهمین جشنواره تئاتر استان جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می شود.

تقی صادقی گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی استان در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی از طریق جشنواره تئاتر و اجرای عمومی، روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر ورونق آن در شرایط کنونی، هجدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی را جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می‌نماید.

او گفت :  درجشنواره تئاتر استانی برای معرفی به جشنواره منطقه‌ای و بین المللی تئاتر فجر صرفاً آثار صحنه‌ای مورد داوری قرار خواهند گرفت، اولویت پذیرش آثار توسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه ها، شگرد‌ها و جریانات روز تئاتر جهان پرداخته و تولید شده باشد.

صادقی گفت : مضامین مرتبط با شعار سال (مهار تورم، رشد تولید) و رشد و توسعه استان، ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسالمی و دفاع مقدس، بهره گیری از مفاهیم و جلوه‌های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی و اسلامی، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و اهمیت به فرزند آوری و استحکام خانواده فرهنگ واداب و رسوم بومی و محلی استان ومعرفی استان به عنوان باب الرضا (ع)، نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه را از جمله موضوعات جشنواره نام برد.

صادقی گفت : علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و بارگذاری فرم حضور، متون و مدارک مربوط جهت حضور در جشنواره تئاتر استان از طریق سایت ثبت نام به نشانی www.roydadnkh.ir مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس حاصل کنند.

او گفت : زمان بازبینی آثار ۲۷ تا ۳۰ شهریور و زمان برگزاری جشنواره ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه سال جاری خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.