تورم نقطه‌ای تیرماه در خراسان شمالی ۴.۱ درصد کاهش یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: تورم نقطه به نقطه تیر ماه در استان ۴۰.۴ است که نسبت به ماه قبل ۴٫۱ واحد درصد کاهش دارد.

مرتضی بهزادفر گفت: تورم نقطه‌ای گروه عمده خوراکی‌ها آشامیدنی‌ها و دخانیات با کاهش ۷.۷ واحد درصدی به ۳۳،۳ درصد و گروه کالا‌های غیر خوراکی و خدمات با کاهش ۰.۵ واحد درصدی به ۴۷،۱ درصد رسیده است. 

وی افزود: منظور از تورم نقطه به نقطه درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

بهزادفر گفت: در تیر ماه ۱۴۰۲ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور ۳۹،۴ بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ۳۹،۴ درصد بیشتر از تیر ماه ۱۴۰۱ برای خرید یک مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان هزینه کرده اند تورم نقطه به نقطه تیر ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه قبل ۳.۲ واحد درصد کاهش یافته است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی  گفت: در تیر ماه ۱۴۰۲ تورم ماهانه خانوار‌های کشور ۲ درصد است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها آشامیدنی‌ها و دخانیات ۱٫۲ درصد و ۱٫۲درصد برای گروه عمده کالا‌های غیرخوراکی و «خدمات» ۲،۴ درصد بوده است 

وی افزود: منظور از نرخ تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: نرخ تورم ماهانه خراسان شمالی در تیرماه به ۱،۴ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۱،۳ واحد درصد کاهش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.