بهبود چهار پله‌ای نرخ تورم در خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از بهبود جایگاه استان از حیث نرخ تورم سالانه و ارتقا از رتبه ۴ در ابتدای سال به رتبه ۸ کشور در پایان مهر ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 ناصر فخر موحدی گفت: تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های میدانی بر کالا و خدماتی که بیشترین تاثیر را در افزایش تورم استانی به دنبال داشته است، یکی از دلایل بهبود نرخ تورم در استان است.
او گفت : بر اساس اعلام مرکز آمار، در جدول شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوار‌های استان و کشور در هفت ماهه امسال، نرخ تورم سالانه استان در فروردین ماه امسال از ۵۵.۴ به ۵۰.۲ درصد در مهر ماه امسال تنزل یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت : طبق این آمار میزان نرخ تورم نقطه به نقطه در استان ازفروردین ماه امسال از ۶۲.۵ به ۳۹.۳درصد رسیده است که میزان میانگین تورم نقطه به نقطه در کشور۳۹.۲ درصد است.
فخر موحد نرخ تورم ماهانه استان در فروردین ماه امسال را ۱.۹ و در مهرماه امسال ۱.۸ درصد عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برخی از دستاورد‌ها و شاخص‌های اقتصادی استان را رشد ۶۲ درصدی تولید ناخالص داخلی استان عنوان کرد و گفت: این شاخص از ۳۰۶۲۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۴۹۶۶۶میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.
او گفت : افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۲.۲ در سال ۱۴۰۱ به ۴۵.۲ در تابستان سال ۱۴۰۲، کاهش نرخ بیکاری از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵.۱درصد در تابستان سال ۱۴۰۲، تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال ایجاد شده نسبت به اشتغال تعیین شده در سال ۱۴۰۱ نیز از دیگر دستاورد‌ها استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.