۲۰ سند همکاری بین استان‌های شمال شرق ایران و ترکمنستان تهیه شده است

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان‌شمالی گفت: ۲۰ سند همکاری بین استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان با ترکمنستان تهیه شده و امضای این اسناد در دستور کار قرار گرفته است.

علی فیروزه گفت: خراسان شمالی به نمایندگی از استان‌های هم مرز با ترکمنستان در هفدهمین اجلاس مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان حضور دارد و ۲۰ پیشنهاد از سه استان برای امضای تفاهم نامه در زمینه‌های مختلف حمل و نقل، بهداشت و درمان، نفت و محیط زیست تهیه شده است.

وی از فعالیت هفت کمیته برای پیشبرد مذاکرات مربوط به امضای تفاهم نامه‌ها خبرداد و افزود: استانداری خراسان شمالی به نمایندگی از سه استان هم مرز با کشور ترکمنستان مسولیت کمیته استان‌ها را بر عهده دارد.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان‌شمالی گفت: در مذاکرات مقدماتی گروه پیشرو، مواردی مطرح و برای توافق در مذاکرات مسوولان عالی (وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان شمالی) برای امضای طرفین آماده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان شمالی و نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی روز گذشته (پنجشنبه ۲۵ آبان) برای حضور در هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کردند.

هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشور از ۲۶ آبان ماه به مدت ۲ روز در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.