همکاری ۴۵ مرکز علمی در همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی

دبیر علمی همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی گفت: در برگزاری این همایش حدود ۴۵ مرکز علمی داخلی، خارجی، دانشگاهی و حوزوی همکاری داشته‌اند.

 حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی دبیر علمی همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی در مراسم افتتاحیه این همایش بین المللی که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: دیدگاه‌های آیت الله مصباح یزدی، مطالعه تطبیقی اندیشه‌های ایشان با دیگر متفکران در حوزه علوم انسانی، منظومه فکری علامه مصباح در علوم انسانی اسلامی و انعکاس و تاثیرگذاری اندیشه علامه مصباح در آثار اندیشمندان علوم انسانی محور‌های این همایش را شامل می‌شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی با بیان اینکه در برگزاری این همایش حدود ۴۵ مرکز علمی داخلی، خارجی، دانشگاهی و حوزوی همکاری داشته‌اند، افزود: ریاست، کمیته چهارگانه علوم عقلی، نقلی، رفتاری و اجتماعی، کمیته اجرایی، کمیته بین الملل و کمیته رسانه نیز ارکان همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی را تشکیل می‌دهند. 
 
او با اشاره به اینکه در این همایش ۴۸۱ مقاله که ۱۸ مورد آن انگلیسی و ۳۲ مورد آن عربی بودند، دریافت شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۷۵ عنوان مقاله شامل ۱۴ مورد انگلیسی و ۳۰ مورد عربی پذیرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی با اشاره به اینکه ۶۰ کرسی و نشست علمی در موسسه امام خمینی (ره) برگزار شده است، افزود: همچنین ۲۵ کرسی در مراکز همکار داخل کشور، ۱۰ وبینار به زبان‌های عربی و انگلیسی، ۸ نشست علمی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ۴ نشست علمی در سوریه، ۲ نشست علمی در نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان، ۲ نشست علمی در جامعه آل البیت العالمیه و ۱ نشست در نمایندگی جامعة المصطفی در گرگان برگزار شده است.

دبیر علمی همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۴۴ جلسه مصاحبه علمی با شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی در چهار محور علوم عقلی، نقلی رفتاری و اجتماعی انجام شده است گفت: این مصاحبه‌ها در حدود هزار صفحه تنظیم شده است که در حاشیه این همایش آیین رونمایی از آن نیز برگزار خواهد شد.
 
دبیر علمی همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی افزود: راه اندازی سایت سه زبانه اطلاع‌رسانی همایش، انتشار ۴ شماره خبرنامه همایش، انتشار الکترونیکی و رایگان مجموعه آثار علامه مصباح یزدی، برپایی نمایشگاه کتاب‌های علامه مصباح و برگزاری مسابقه از آثار علامه مصباح از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار