ایران ۵-۱ قرقیزستان / برد مقتدرانه ایران با آزمون و طارمی

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار در مسابقات کافا به مصاف تیم ملی قرقیزستان رفت و با نتیجه پر گل ۵ بر یک پیروز میدان شد.

 تیم ملی ایران که در اولین دیدار خود در تورنمنت کافا با نتیجه شش بر یک افغانستان را شکست داد، امروز در دومین مسابقه برای حفظ صدرنشینی در این مسابقات و صعود به فینال، برابر قرقیزستان قرار گرفت.

شروع هجومی ایران با گلزنی مهدی طارمی، تیم‌ملی را در موقعیت پیروزی قرار داد و باعث شد تا ایران ۲-۰ به رختکن برود. اما در شروع نیمه دوم یک گل غافلگیرکننده از حریف، کار را پیچیده کرد.

با این حال شاگردان امیر قلعه‌نویی در دقایق باقیمانده بازی سه گل دیگر زدند. ابتدا مهدی طارمی دروازه حریف را گشود و سپس با ورود سردار، او هم ۲ گل زد تا در روز درخشش مهاجمان تیم‌ملی، ایران به فینال تورنمنت کافا صعود کند.

ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، سید محمد کریمی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رضا اسدی و مهدی طارمی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم ملی ایران

ترکیب تیم ملی قرقیزستان:
آنتون کوچنکوف، والری کیچین، خریستین براوزمن، میرلان مورزائف، عادلژون عبدالرحمانوف، سویونتبک مامیرالیف، گولژیگیت آلیکولوف، کیرت ژیرگابلک، اربل آتابائف، آتا ژوماشف و آلیموردون شوکوروف
سرمربی: اشتفان تارکویچ

 کارت زرد:

قرقیزستان: والری کیچین (۱۰) فرهاد موسابکف (۷۰) کوجو (۸۱)

ایران: روزبه چشمی (۲۴) رامین رضاییان (۷۶)

لحظات حساس:

دقیقه ۱۰: فرار مهدی طارمی در حالی که او در آستانه ورود به محوطه جریمه بود، با تکل بازیکن قرقیزستان مواجه شد و در شرایطی که بازیکنان ایران معتقد به پنالتی بودند، داور پشت محوطه خطا گرفت.

دقیقه ۱۶: ارسال علیرضا جهانبخش از سمت راست با ضربه سر پورعلی‌گنجی همراه شد، اما این توپ به وسط دروازه رفت و گلر قرقیزستان توپ را توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۹: سانتر رامین رضاییان روی سر رضا اسدی با ضربه این بازیکن به سمت دروازه رفت، اما با اختلاف نسبتا زیاد از بالای دروازه اوت شد.

 دقیقه ۳۴: ایران ۱- قرقیزستان ۰/  پاس در عمق علیرضا جهانبخش به مهدی طارمی رسید و او بدون کنترل و با ضربه نوک پا دروازه را گشود.

.دقیقه ۳۸: فرار مهدی ترابی روی پاس مهدی طارمی با خطای مدافع حریف منجر به خطای پنالتی به سود ایران شد
.دقیقه ۳۹: ایران ۲- قرقیزستان ۰  /مهدی طارمی مهاجم بوشهری ضربه خود را به سادگی به وسط دروازه زد تا ایران با دو گل از حریف پیش بیفتد

دقیقه ۵۰: حرکت مهدی ترابی و پاس او، مهدی طارمی را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما شوت او را پوچنکو به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۲: ایران ۲ - قرقیزستان ۱ /  ارسال پاس به محوطه جریمه با کنترل دیدنی میلان مورزائف همراه شد و در حالی که او پورعلی گنجی را محو کرد، موفق شد توپ را به گوشه دروازه بفرستد.

دقیقه ۵۶: ایران ایران ۳ - قرقیزستان ۱ /  محمد محبی در اولین حرکت بعد از ورود به زمین از سمت چپ حرکت کرد و توپ را روی دروازه فرستاد و این ارسال زمینی با اشاره مهدی طارمی تبدیل به گل شد.

 
دقیقه ۶۲: شوت دیدنی مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه به تیرک دروازه خورد.
 
دقیقه ۶۶: ایران ۴- قرقیزستان ۱/ سردار آزمون مهاجم تیم ملی پس از اینکه در محوطه جریمه توپ را کنترل کرد، سرتوپ زد و شوت خود را به سمت دروازه فرستاد که توپ پس از برخورد به دست دروازه‌بان حریف وارد دروازه شد.

دقیقه ۷۰: شوت رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی به وسط دروازه رفت و گلر حریف توپ را مشت کرد.

دقیقه ۷۱: ارسال حاج‌صفی از سمت راست با ضربه سر پورعلی‌گنجی یک خطر دیگر روی دروازه حریف به وجود آورد که این ضربه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: ایران ۵ - قرقیزستان ۱/ روی اثر رامین رضاییان، سردار ناگهان وارد صحنه شد و با یک چرخش زیبا ضربه خود را به سمت دروازه زد و گل پنجم ایران را به ثمر رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
خداییش خیلی مقتدرانه بود تازه تیم افغانستان رو بگو شاخ غول رو شکستیم .جمع کنید بینیم بابا .اگه جلو عربستان .کره جنوبی ژاپن راحت بردیم اون موقع مقتدرانه هست تو این دوتا بازی که دیدیم همچین بازی هم نکردیم مث 20سال پیش بازی میکردیم .هروقت ایران‌خودرو و سایپا ماشین ساز شدن فوتبالمونم جهانی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
اگر این بازی ، بازی واقعی تیم ملی بود من شک دارم در جام ملت های آسیا حتی از گروهمان بالا بیاییم و در دور مقدماتی حذف خواهیم شد . همانطور که دیشب تیم امید در یک گروه سه تیمی که متشکل از فلسطین و سوریه جنگ زده بود تا ثانیه های آخر مسابقه تیم فلسطین صدر نشین بود !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
طارمی = برنج طارمی دم سیاه اعلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
صد رحمت به گلی که نیازمند خورد این دلقک که گند زد با اون گل خوردنش
Georgia
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
مقتدرانههههههه. تیم محلات ما میتونست قرقیزستان ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام هرچند تیم ملی دو برد شیرین داشت ولی کادر فنی تیم باید این نکته مهم را مد نظر داشته باشند که این دفاع بسیار آسیب پذیر است و در مقابل تیمهای قدر بسیار شکننده خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
هنوز که داره از سن بالا ها استفاده می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
به گل‌های زده مغرور نشید .خوردن دو گل از تیمهای افغانستان و ازبکستان جای حرف داره مقابل تیمهای درجه یک حتما ده تا میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
بابا تیم امید رو نیبردید یا حتی جوانان رو.خجالت اوره به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ورزش خشن فوتبال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
این جام که توسط یک سایت شرط بندی بزرگ گذاشته شده که چرا به مردم نمی گویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
درود بر آقای قلعه نویی واقعا خیلی خوشحال شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
هورررررررا آفرین بچه ها دمتون گرم قرقیزستان رو با اون همه ستاره ای که داشت شکست دادیدخیلی خوشحال شدیم فینال رو هم ببرید تا ما یک جام بزرگ رو فتح کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
جام بزرگ خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
به شدت ضعف تاکتیکی داریم با این کادر تو جام ملتها نهایت چز 8 تا تیم بریم تازه اگر به تیم قدرتمندی نخوریم
آخرین اخبار