انتقاد از عدم بهره برداری از بیمارستان کودکان حکیم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران هنوز طرح جامع شن چاله‌های پایتخت را به شورای شهر ارائه نکرده است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: یکی از معضلات جدی شهر تهران و منطقه ۱۸ وجود شن چاله هاست که قرار بود شهرداری تهران طرح جامع شن چاله‌ها را به شورای شهر ارائه کند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است و شن چاله‌های این منطقه ساماندهی نشده‌اند.

وی با اشاره به احداث بیمارستان تخصصی کودکان حکیم در این منطقه نیز اظهار داشت: از دو سال گذشته تاکنون بنای این بیمارستان آماده بهره‌برداری است، اما هنوز شهروندان تهران از این امکان بی بهره هستند.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود کمبود کادر پزشکی موجب تأخیر در بهره برداری از بیمارستان شده است، گفت: در این خصوص نامه‌ای به وزیر بهداشت ارسال و نسبت به عدم بهره‌برداری از این بیمارستان تذکر لازم ارائه می‌شود.

پیرهادی با اشاره به عدالت فضای سبز در مناطق مختلف تهران گفت: شورای شهر پیگیری می‌کند تا اگر شهرداری‌های مناطق در محلاتی که سرانه فضای سبز آن‌ها کمتر از ۴ متر است، ملک مناسبی برای تبدیل شدن به بوستان عمومی را خریداری کنند، اعتبار لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته پاساژ نوجوانی در این منطقه مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده بود، اظهار داشت: بعد از بازدید یکسال گذشته کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران این پاساژ، که یکی از فضا‌های غیر قانونی و دارای آسیب بود، ساماندهی و اکنون به یک گاراژ و پارکینگ برای استفاده عموم تبدیل شده است.

پیرهادی در ادامه حضور در منطقه ۱۸ تهران از بازار آهن بازدید کرد و گفت: این بازار در فضای ۸۸ هکتاری ایجاد شده، اما الزامات hse در آن رعایت نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت hse افزود: انباشت آهن آلات در این محدوده خطرناک است و در صورت رها شدن، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی خواستار ورود شرکت ساماندهی شهرداری تهران و اصناف، به موضوع ساماندهی این بازار شد و گفت: در این خصوص باید نامه‌ای تهیه و برای شهردار تهران ارسال شود تا برخی موضوعات پیچیده که دارای بار حقوقی است با ورود شهرداری تهران رفع شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین با حضور در ایستگاه ۸۷ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، یاد آتش نشانان شهید را گرامی داشت و خطاب به آتش نشانان حاضر در این ایستگاه اظهار داشت: یکی از مشکلات آتش نشان حقوق و دستمزد کم آنان بود که در دوره جاری مدیریت شهری این موضوع مورد توجه کمیسیون قرار گرفت و با تلاش و پیگیری کمیته ایمنی وضعیت آن‌ها بهتر شد.

وی افزود: برای مسکن کارکنان آتش نشانی نیز اقدامات عملی انجام شده و قرار است تا پایان دوره مشکل مسکن این افراد رفع شود.

پیرهادی افزود: از محل عوارض ایمنی نیز تجهیزات خوبی خریداری شده و پیگیر هستیم تا مسأله سخت و زیان آور بودن این شغل نیز تصویب شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از درمانگاه در حال ساخت شهرداری منطقه ۱۸ نیز بازدید کرد و در جریان روند ساخت این درمانگاه قرار گرفت.

پیرهادی در این خصوص اظهار داشت: شهردار منطقه، قول داده است تا تابستان سال ۱۴۰۳ درمانگاه را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی گفت: بر این اساس شورای شهر نیز بودجه لازم برای احداث پارکینگ در کنار درمانگاه را تأمین خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار