پنتاگون از منتقدان ژنرال‌های آمریکایی جاسوسی می‌کند

یک رسانه آمریکایی فاش کرد واحدی مخفی در پنتاگون فعالیت می‌کند که هرگونه محتوای انتقادی، منفی و تهدید علیه ژنرال‌های آمریکایی را ردیابی می‌کند.

یک رسانه آمریکایی با انتشار گزارشی فاش کرد یک واحد جاسوسی در پنتاگون فعالیت می‌کند که ماموریت دارد از ژنرال‌ها و مقامات ارشد ارتش آمریکا در برابر هرگونه خطر ترور و آسیب فیزیکی محافظت کند.

به گزارش پایگاه خبری اینترسپت، این واحد در پنتاگون با عنوان «گردان خدمات محافظتی ارتش آمریکا» وجود دارد و طبق اسناد رسمی، ماموریت آن‌ها محافظت از مسئولان و مقامات ارتش در برابر «ترور، ربایش، آسیب جسمی یا شرمساری» است.

بخشی از این واحد رسانه‌های اجتماعی را به منظور شناسایی مطالب کاربران که دارای «تهدیدات مستقیم، غیرمستقیم و تلویحی» و «ایجاد احساس منفی» درباره مقام‌های رده بالا همچون ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا باشند، تحت نظر قرار می‌دهد.

در این گزارش ادعا شده این برنامه «خدمت قابل اعتمادی برای کاهش تهدید در رسانه‌های اجتماعی از طریق یک بسته نرم افزاری منبع باز و بر مبنای وب است که توانمندی‌های پیشرفته‌ای در زمینه جمع آوری اطلاعات علنی موجود دارد.»

این واحد پنتاگون با استفاده از این بسته نرم افزاری علاوه بر جمع آوری داده‌ها از رسانه‌های اجتماعی همچون تلگرام، توئیتر، یوتیوب، فورچان، وی‌کِی، رِدیت و امثال آن‌ها از اطلاعات برخی شرکت‌های نظارتی و پیمانکاران خصوصی، تبلیغ کنندگان و اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند نیز برای رصد‌های خود استفاده می‌کند.

انتشار این گزارش از جاسوسی پنتاگون از منتقدان ژنرال‌ها و مقامات رده بالای ارتش آمریکا به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران اعتراض‌های گروه‌های مدافع حریم خصوصی را در پی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار