واحد نخست نیروگاه سد چم شیر گچساران در آستانه بهره برداری

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران از بهره برداری واحد نخست نیروگاه این سد تا چند روز آینده خبر داد.

محمدرضا فاضل گفت: این نیروگاه دارای سه واحد ۵۵ مگاواتی و دو واحد ۵ و نیم مگاواتی با ظرفیت تولید ۱۷۶ مگابات برق ( ۴۸۲ گیگابات ساعت برق) در سال است.
 
وی افزود: قرار است برق تولیدی با خط انتقال بطول ۱۷ و نیم کیلومتر از نیروگاه سد چمشیر تا منطقه امامزاده جعفر به شبکه سراسری برق متصل شود.
 
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران گفت: دو واحد دیگر نیروگاه پس از تکمیل شدن به فاصله چند ماه پس از واحد نخست به بهره برداری می‌رسند.
 
فاضل افزود:این نیروگاه به کمک یک شرکت چینی در حال نصب و راه اندازی است.
 
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران افزود:افزایش تولید برق، پایداری شبکه و کاهش افت ولتاژ از مزیت‌های این نیروگاه است که در این روز‌های گرم بخشی از برق مورد نیاز را تامین می‌کند.
 
وی با بیان اینکه سد و نیروگاه چمشیر گچساران تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت داشته است، گفت: سد چم شیر گچساران بلندترین سد بتون غلطکی کشور و جزء ۵ سد بزرگ ایران به لحاظ مخزن آبگیری به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب است.
 
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران افزود: با بهره برداری از این سد آب مورد نیاز بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر تامین می‌شود.
 
فاضل افزود:عملیات آبگیری سد چم شیر گچساران از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری تاکنون ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در دریاچه این سد ذخیره سازی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.