معاون قوه قضاییه:

۴۳ درصد پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف کشور ختم به خیر شد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: ۴۳ درصد پرونده‌های ارجاع شده به شورا‌های حل اختلاف در سال جاری به صلح ختم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در همایش "یاوران صلح شورای‌های حل اختلاف و ستاد صبر استان فارس" گفت: از سال قبل تاکنون در شورا‌های حل اختلاف کشور چهار میلیون و ۹۰۰ هزار پرونده رسیدگی شده است.

او گفت: ۳۹ درصد از پرونده‌های بررسی شده در شورا‌های حل اختلاف در سال گذشته به صلح و سازش ختم شده است که این آمار از ابتدی سال جاری تاکنون به ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون قوه قضائیه گفت: فارس برترین استان کشور در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قوه قضاییه است.

صادقی با تصریح بر اینکه بیش از ۵۹ درصد پرونده‌ها استان فارس در شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده که از میانگین کشوری بالاتر است، ادامه داد: بررسی‌ها نشان از این موضوع دارد که ظرفیت‌های سازشی در استان فارس بسیار بالا است.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این همایش گفت: یک هزار و ۴۰۰ صلح‌یار در شورا‌های حل اختلاف و دادگستری استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه از حدود ۱۰ سال قبل تاکنون استان فارس در صلح و سازش قتل اغلب رتبه اول کشور را دارا است، افزود: سال گذشته در این استان پرونده ۷۱ فقره قتل عمد به سازش انجامید.

او گفت: همچنین در قالب پویش "به حرمت امام رئوف می‌بخشم" نیز تاکنون ۳۰ پرونده قتل عمد به مصالحه رسیده و امروز هم به همت کانون داوری استان فارس ۴۴ زندانی از بند رها می‌شوند.

در این همایش با هدف مدیریت فرآیند داوری از سامانه جامع هوشمند الکترونیکی پرونده‌های داوری رونمایی و از فعالان عرصه صلح و سازش و صلح یاران فارس نیز تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.