صیانت و حفاظت از ۱۲ هزار هکتار از اراضی فارس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: امسال ۱۲ هزار هکتار از اراضی قلات، کوه سرخ و تنگ سرخ تحت پوشش اراضی حفاظت شده قرار گرفتند.

سید مصطفی بحرینی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: یکی از مهمترین موارد صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی دانست و گفت: امسال در این حوزه ۱۲ هزار هکتار از اراضی قلات، کوه سرخ و تنگ سرخ تحت پوشش اراضی حفاظت شده قرار گرفتند و اواخر سال گذشته هم نزدیک به ۳۰ هکتار از اراضی که عمده آن‌ها در بستر رودخانه‌ها تالاب‌ها و حوالی سد‌ها و بیشتر در حوزه سپیدان بود آزاد سازی شد.

او گفت: در حوزه اراضی رفع تصرف شده پارسال نیز بیش از ۳ هزار پرونده تشکیل و موجب شد ۲ هزار و هفتصد هکتار معادل ۸۱ هزار میلیارد ریال ارزش اراضی رفع تصرف شود و در همین رابطه بیش از ۲ هزار نفر متهم شناسایی شدند.

بحرینی بر مبارزه با مفسدین اقتصادی و محتکران و اخلال گران در نظام ارزی استان هم گفت: روزانه به طور متوسط ۲ هزار واحد صنفی مورد رصد بازرسان قرار می‌گیرند.

دادستان مرکز استان فارس گفت: پیشگیری از وقوع جرم از دیگر اولویت‌های دادگستری است که در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه سلامت، تامین مواد غذایی سالم، پیگیری و ساماندهی شبکه فاضلاب و پیگیری مسائل مربوط به مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده شیراز مورد توجه دادستانی در این حوزه قرار گرفته است.

او گفت: در راستای پیگیری حقوق عامه به پروژه انتقال آب از خلیج فارس کمک شده تا موانع حقوقی برطرف و امکان انتقال آب به دیگر نقاط استان فراهم شود.

بحرینی در پاسخ به پرسشی درباره تخریب بخشی از قبرستان قدیمی شیراز، گفت: این موضوع بررسی شد و هر چند خلاف شرع و بازی با احساسات بوده، اما خلاف مقررات و قانون نبود، البته بررسی و بازرسی ویژه‌تری نیز انجام می‌شود و اگر تخلف محرز شود برخورد لازم با آن انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در خصوص ساماندهی بحث اجاره مسکن هم گفت: برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته و برخورد‌هایی انجام و مقرر شده صنف مربوطه پای کار بیاید.

حسینی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان هم در این جلسه با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: استان فارس بیش از ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک با همسایگان شرقی دارد که اصلی‌ترین مبادی ورود مواد مخدر به استان هستند.

او گفت: امسال در استان فارس نزدیک به ۱۰ تن مواد مخدر کشف شد و ۲ هزار و ششصد قاچاقچی و خرده فروش هم دستگیر شدند.

حسینی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر هم گفت: از دی ماه پارسال بیش از ۵ هزار نفر از معتادان متجاهر ساماندهی شدند و با راه انداری کارگاه‌های کوچک ۳۱۰ ظرفیت شغلی برای آن‌ها ایجاد شد.

اشرفی دبیر برگزاری برنامه‌های هفته قوه قضائیه در دادگستری کل استان، همایش تحلیل و آسیب شناسی آرا از منظر حقوقی و فقهی، چهارشنبه اول تیرماه همراه با رونمایی از چهارمین جلد کتاب قوه قضائیه و برترین‌های جشنواره‌ها، افتتاح پژوهشگاه مشترک قوه قضائیه و دانشگاه شیراز، همایش یاوران صلح به منظور تجلیل از اولیای دم که قاتل را عفو کرده اند و همایش تجلیل از قضات برتر و بازنشسته جشنواره فناوری و تقدیر از حوزه قضایی برتر، دیدار‌های مردمی، برگزاری وبینار‌های علمی حقوقی و بررسی حقوقی حادثه هفتم تیر وایجاد مشاوره رایگان حقوقی در اماکن تاریخی و گردشگری از مهترین برنامه‌های این هفته در فارس عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.