وال استریت ژورنال

یرماک: اوکراین اکنون به میانجی نیاز ندارد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین معتقد است که کی‌یف اکنون به میانجی نیاز ندارد و می‌خواهد برزیل و هند را به سمت خود جذب کند.

«آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که دومین توافقنامه مینسک در سال ۲۰۱۵ مانع از تلاش برای دستیابی به توافق با روسیه شد.

به گزارش وال استریت ژورنال، یرماک ادعا می‌کند که تلاش‌ها برای دستیابی به توافق با روسیه به دلیل توافقی که در سال ۲۰۱۵ که تحت فشار غرب انجام شد و به مسکو کنترل بخش‌هایی از اوکراین را داد، با مشکل مواجه شد.

به نوشته این روزنامه، یرماک معتقد است که اوکراین اکنون به میانجی نیاز ندارد. در عوض او می‌خواهد برزیل و هند را به سمت کی‌یف جذب کند. 

وال استریت ژورنال نوشت، رئیس دفتر زلنسکی قصد دارد به ویژه با دعوت از افراد مشهور آمریکای لاتین به این کشور به این مهم دست یابد.

این درحالی است که «آکِنده ام‌مِمبه چونداما» رئیس حزب سوسیالیست زامبیا گفته است طرح صلح اوکراین که توسط کشور‌های آفریقایی پیشنهاد شده است ثابت می‌کند که این قاره می‌تواند بر رویداد‌های جهانی تأثیر بگذارد و نشان می‌دهد که آفریقا یک صندلی پشت میز مذاکرات صلح دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست روز شنبه پیش‌نویس توافقی را به رهبران آفریقایی نشان داد که به پیش امضا رسیده و در ماه مارس در استانبول ترکیه تنظیم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
اوکراین فقط به جنگ نیاز دارد
آخرین اخبار