پاسخ زلنسکی به ادعای ترامپ مبنی بر صلح در ۲۴ ساعت

رئیس‌جمهور اوکراین ادعای انتخاباتی ترامپ مبنی بر این که اگر رئیس‌جمهور آمریکا شود می‌تواند در ۲۴ ساعت جنگ را تمام کند، رد کرد.

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، وعده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای پایان فوری درگیری با روسیه در صورت بازگشت به کاخ سفید را رد کرد.

زلنسکی در گفتگو با ان‌بی‌سی نیوز (NBC News) گفت: «چرا او این کار را زودتر انجام نداد؟» زلنسکی با اشاره به درگیری‌هایی که در دونباس در سال ۲۰۱۴ بلافاصله پس از برکناری «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت اوکراین از قدرت در کی‌یف، آغاز شد، گفت: «او (ترامپ) آن زمان رئیس‌جمهور بود.»

ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که اگر برای دومین‌بار و در سال ۲۰۲۴ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود، می‌تواند «در یک روز یعنی ۲۴ ساعت جنگ را تمام کند.»

رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این اما اعلام کرده است که نبرد ضد حمله علیه روسیه در جبهه‌های شرقی و جنوبی اوکراین سخت شده است. با این وجود او مدعی شد اوکراین رو به جلو در حرکت است.

پیش‌تر نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا گفته است که واشنگتن «روز به روز بیشتر در بحران اوکراین گرفتارتر می‌شود. ظاهراً استراتژیست‌های آمریکا به نوعی درک نمی‌کنند که ارسال سلاح به اوکراین، هرچقدر هم که باشد، جریان را در عملیات نظامی ویژه (روسیه) تغییر نمی‌دهد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
خیالت راحت ،ترامپ می تونه دقیقا مثل افغانستان پشتت رو خالی می که و تو ناچار به صلح هستی پس الکی زر زر نکن
آخرین اخبار