آمریکا به دنبال استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه به نفع اوکراین

قانونگذاران دو حزب اصلی آمریکا با صدور لایحه‌ای به دنبال تسهیل در روند استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین شدند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، کشور‌های غربی به رهبری آمریکا اقدام به اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه کرده اند که بلوکه شدن دارایی‌های این کشور یکی از این موارد بوده است. حال واشنگتن و متحدانش در حال بررسی گزینه‌های مختلف پیرامون دارایی‌های مسکو هستند. استفاده از این دارایی‌ها به نفع اوکراین یکی از گزینه‌های روی میز است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانونگذاران آمریکایی طی یک لایحه جنجالی به دنبال آن هستند که دارایی‌های بلوکه شده مسکو را برای تقویت ارتش اوکراین در مقابله با حمله روسیه استفاده کنند. 

این لایحه پس از آن ارائه می‌شود که دولت و کنگره آمریکا تاکنون از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بیش از یکصد میلیارد دلار کمک مالی و تسلیحاتی را در اختیار کی یف قرار داده اند. با این حال، قانونگذاران آمریکایی می‌گویند با توجه به سیاست‌های واشنگتن به منظور کاهش هزینه تا کجا قرار است ایالات متحده از اوکراین در جنگ حمایت کند. 

طی لایحه که مورد حمایت هر دو حزب اصلی آمریکا (جمهوریخواه و دموکرات) ارائه شده است، استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه به منظور حمایت از ارتش اوکراین تسهیل می‌شود. قانونگذاران می‌گویند هدف از این لایحه این است که خرابی‌های ناشی از حمله روسیه به اوکراین از دارایی‌های بلوکه شده این کشور پرداخت شود نه از جیب مالیات دهندگان آمریکایی!

جیم ریش، یکی از سناتور‌های جمهوریخواه برجسته آمریکایی در کمیته روابط خارجی سنا در این باره می‌گوید: ما طی بیش از یک سال گذشته موفق به بلوکه کردن بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه در خارج از این کشور شده ایم. ما می‌توانیم با لایحه جدید دارایی‌های روسیه را برای بازسازی خرابی‌های اوکراین مورد استفاده قرار دهیم. 

مقامات روسی پیش‌تر به کشور‌های غربی درباره تبعات سنگین استفاده از دارایی‌های بلوکه شده این کشور به نفع دولت اوکراین هشدار داده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۵:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روسیه هم اکراین را بجای اموال بلوکه شده اش برمیدارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دیر یا زود باید همه را پس بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
احسنت
آخرین اخبار