هجوم گسترده ملخ‌ها در ولایت‌های شمالی افغانستان

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان اعلام کرد ملخ‌های مراکشی در افغانستان توانایی نابودی ۱.۲ میلیون تن گندم را دارند.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان گفت هجوم گسترده ملخ‌ها ولایت‌های شمالی افغانستان را درگیر کرده است و ملخ‌ها توانایی نابودی ۱.۲ میلیون تن گندم را دارند.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان (Save the Children) روز دوشنبه، ۲۹ جوزا با اشاره به هجوم گسترده ملخ‌ها به ولایت‌های شمالی افغانستان اعلام کرد ملخ‌ها توانایی نابودی ۱.۲ میلیون تن گندم را دارند که تقریباً یک چهارم برداشت سالانه کشور با هزینه ۴۸۰ میلیون دلاری است.

در این گزارش آمده است این سازمان در دو ماه گذشته، کمک‌های غذایی به ۸ میلیون تن را به‌دلیل کمبود بودجه قطع کرده‌ است و این وضعیت میلیون‌ها تن را در سطح تشدید گرسنگی فرو می‌برد.

به گفته این نهاد، شیوع ملخ در بدترین زمان ممکن برای مردم افغانستان رخ داده است، جایی که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵.۳ میلیون تن، یک سوم جمعیت از جمله ۳.۲ میلیون کودک در پنج ماه آینده با سطوح بحرانی گرسنگی روبه‌رو شوند.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان تصریح کرده است جامعه جهانی باید کمک های بشردوستانه را افزایش دهد و کمک‌های انکشافی به مردم افغانستان را از سر بگیرد.

این در حالی است که پیش از این نیز سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با بررسی ولایت‌های شمال و شمال‌شرق افغانستان گفته بود هجوم ملخ مراکشی بر مزارع ولایت‌های شمالی در سال جاری سبب نابود شدن محصولات می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار