برنامه‌ریزی ایران برای حضور در بین ۳ قدرت علمی جهان

همت، از برنامه‌ریزی هدفمند برای قرارگیری کشور در میان سه قدرت علمی جهان در حوزه علوم و فناوری آب خبر داد.

محمد همت، دبیر ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی در رابطه با رتبه ایران در حوزه علوم و فناوری‌های آب، گفت: در سال ۲۰۲۱ رتبه ششم جهان و در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان برای کشور ایران در حوزه علوم و فناوری آب توسط سایت رنکینگ معتبر سایماگو تایید شده است.

او افزود: اکنون باید برای "فتح قله" و حضور در میان "سه کشور برتر" این حوزه برنامه‌ریزی کنیم و اطمینان داریم در صورت برنامه‌ریزی صحیح در دو سال آینده به رتبه سوم و حتی دوم صعود خواهیم کرد.

همت خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به رنکینگ اعلامی سایماگو، فقط سه کشور چین، آمریکا و هند بالاتر از ایران قرار گرفته‌اند و تمامی کشور‌های اروپایی در این زمینه علمی در رتبه‌های پایین‌تری نسبت به ایران قرار دارند.

دبیر ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای این حوزه و شتاب بخشیدن به این روند، گفت: در ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی به دنبال حمایت جدی از فعالان، اساتید و دانشجویان این عرصه هستیم و به‌زودی در این رابطه و نحوه حمایت از محققان، آیین‌نامه‌ای را تدوین و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

او افزود: با توجه به کسب رتبه‌های خوب در حوزه علوم و فناوری آب، تکلیف این ستاد تخصصی برای حمایت و جهت‌دهی فعالیت‌های علمی و فناورانه مضاعف خواهد شد و ما نهایت تلاش خود را در جهت استمرار توفیقات و کسب افتخارات جدید به کار خواهیم برد.

برچسب ها: علم و فناوری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار