کارگاه آموزشی علمی سنجی نشریات علمی و پژوهشی کشور‌های اسلامی درشیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، ضرورت توجه به کیفیت این گونه نشریات است.

وی افزود: در این کارگاه ۳۲ نفر از دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگران کشور‌های اندونزی و مالزی حضور دارند.

دهقانی ادامه داد: اعلام وضعیت رتبه‌ی علمی نشریات و دانشگاه ها‌ی این دوکشور و همچنین آشنایی با سنجش کیفی که نقش موثری درجایگاه توسعه‌ی علمی کشور دارند از جمله مباحثی است که در این کارگاه دو روزه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

مدیر روابط بین الملل و همکاری‌های علمی بین المللی مرکز اطلاع رسانی علوم و فناوری هم از ارائه‌ی راهکار‌هایی برای ارتقا رتبه بندی علمی دانشگاه‌ها در حاشیه‌ی این کارگاه خبرداد و تصریح کرد: در بحث رتبه بندی دانشگاه‌ها عناصر مختلفی مثل زیر ساخت‌ها، مباحث آموزشی و پژوهشی تاثیر دارد که اشکالات موجود در کشور‌های اندونزی و مالزی رصد شده و راهکار‌هایی از جمله تهیه‌ی زیرساخت‌های مناسب کتابخانه‌ای، تعامل بیشتر درسطح بین المللی برای حل این مشکلات ارائه می‌شود.

این کارگاه اموزشی تاکنون برای پژوهشگران کشور‌های عراق، عمان، اندونزی ومالزی برگزار شده است وقرار است تا دوسال آینده برای ۵۷ کشور اسلامی دیگر هم برگزار شود.
انتهای پیام/ر

شیراز، میزبان کارگاه آموزشی علم سنجی نشریات کشور‌های اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار