ازسرگیری ارتباط پستی ایران و عربستان پس از ایام حج

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از برقراری دوباره ارتباط پستی ایران و عربستان خبر داد و گفت: در مذاکره حضوری که در شهر برن سوئیس صورت گرفت، مسئولان عربستانی از این اقدام استقبال خوبی کردند.

محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه بحث برقراری ارتباط ایران و عربستان مطرح شده، رویکرد و برنامه‌های حوزه پستی به چه شکل است؟ اظهار داشت: قطع رابطه پستی کشورمان با عربستان متأثر از قطع رابطه سیاسی بود که خوشبختانه این موضوع برطرف شد.

وی گفت: با برقراری ارتباط مجدد ارتباط سیاسی کشور ایران با عربستان، مکاتبات لازم در حوزه پستی نیز انجام شد و بنده با رئیس پست عربستان در شهر برن سوئیس ( پایتخت این کشور) مذاکره کردیم و جهت راه‌اندازی این ارتباطات پستی، آمادگی خود را اعلام کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه رئیس پست عربستان نیز از برقراری مجدد ارتباطات پستی استقبال خوبی کرد، تصریح کرد: بعد از ایام حج شاهد ارتباط مجدد پستی بین دو کشور خواهیم بود و این باعث پیشبرد امورات خواهد شد.

وی افزود: در گذشته نیز ارتباطات پستی از سوی ایران قطع نشده بود اما زمانی‌که مرسولات پستی را به آن کشور ارسال می‌کردیم، هیچ دسترسی درباره وضعیت دریافت یا توزیع مرسوله نداشتیم و مسئولان عربستانی نیز پاسخ ما را نمی‌دادند.

لیایی با اشاره به اینکه در گذشته اطلاعاتی از رسیدن یا توزیع مرسولات پستی ایران در عربستان در دسترس نبود، بیان کرد: امیدواریم با برقراری این ارتباط مجدد سیاسی دو کشور، مرسولات پستی ارسال و دریافت و به دست گیرندگان برسد.

وی درباره ارتباطات پستیِ ایران در سطح بین الملل خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ما عضو اتحادیه جهانی پست upu هستیم و جایگاه مناسبی هم در این اتحادیه داریم؛ امکان ارتباط پستی با تمام دنیا به جز سرزمین‌های اشغالی و عربستان را داشتیم که البته با احیای روابط ایران با عربستان، به زودی این مشکل درباره عربستان هم حل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.