دیدار وزیر دفاع ارمنستان با همتای فرانسوی خود در پاریس

وزیر دفاع ارمنستان در پاریس با همتای فرانسوی خود سباستین لکورنو دیدار و درباره گسترش همکاری‌های نظامی میان دو کشور گفتگو کردند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای گفت که وزرای دفاع فرانسه و ارمنستان در مورد وضعیت فعلی اجرای تفاهمات که در سفر قبلی پاپیکیان به فرانسه در سپتامبر گذشته مطرح شده بود، گفتگو کردند. این وزارتخانه بدون اشاره به جزئیات گفت که امنیت در قفقاز جنوبی نیز در دستور کار این مذاکرات بوده است.

به گزارش خبرگزاری (جمهوری) آذربایجان، سفر سورن پاپیکیان، وزیر دفاع ارمنستان در سپتامبر به پاریس در پی درگیری‌های گسترده در مرز ارمنستان و باکو انجام شد. او یک روز پس از دیدار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با همتای فرانسوی خود دیدار کرد. مکرون در آن دیدار جمهوری آذربایجان را مسئول این خصومت‌ها دانست و گفت نیرو‌های باکو باید «به مواضع اولیه خود بازگردند».

هیاتی از مقامات دفاعی فرانسه در ماه اکتبر از ارمنستان بازدید کردند و ضمن آن با پاپیکیان، ادوارد آسریان، فرمانده ارتش ارمنستان و رابرت خاچاتریان، وزیر فناوری عالی گفتگو‌های جداگانه‌ای انجام داد. 

تاکنون هیچ جزئیاتی از این توافقات منتشر نشده است. هنوز مشخص نیست که آیا فرانسه که مرتباً از سوی جمهوری آذربایجان به اظهارات جانبدارانه به نفع ارمنستان متهم می‌شود، آماده ارائه کمک نظامی به ارمنستان است یا خیر.

کریستین کامبون، رئیس کمیته دفاع و امور خارجه سنای فرانسه، روز دوشنبه پس از دیدار با پاپیکیان در توئیتی نوشت: ما مطمئناً از مذاکرات صلحی که با (جمهوری) آذربایجان آغاز شده است حمایت می‌کنیم، اما فرانسه باید به ارمنستان کمک کند تا از خود دفاع و محافظت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار