مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد:

جیره‌بندی آب خط قرمز وزارت نیرو و بدترین گزینه برای مدیریت مصرف است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: جیره‌بندی بدترین گزینه ممکن برای مدیریت مصرف آب است، زیرا بر خلاف سایر انرژی‌ها، آب قابلیت ذخیره سازی دارد و جیره‌بندی موجب هدر رفت آب می‌شود.

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از سوی دیگر موضوع جیره بندی، خط قرمز وزارت نیرو است بر همین اساس باید طرح‌هایی با محور صرفه جویی و مصرف بهینه آب را اجرا کرد.

او افزود: باید با اقدامات اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به سمتی برویم که مردم به موضوع مدیریت مصرف آب توجه بیشتری داشته باشند تا در تابستان امسال با شرایط خاص تامین آب، گزینه جیره بندی مطرح نشود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: کسری بارندگی، خالی شدن مخازن سد‌ها و افت سفره‌های زیر زمینی آب، باعث شده است تا رویه متفاوتی را در تامین و مصرف آب نسبت به سال‌های گذشته در پیش بگیریم.

اسماعیلیان بیان کرد: برای پایداری آب باید مصرف خود را به نصف کاهش دهیم تا از شرایط سخت کم آبی عبور کنیم.

او با اشاره به این که آب شرب در مصرف هدر نمی‌شود، تصریح کرد: ۸۰ درصد آب شرب تبدیل به فاضلاب می‌شود و قابلیت بازچرخانی و استفاده مجدد دارد و این در حالی است که آب در مصارف کشاورزی جذب ریشه شده و یا تبخیر می‌شود و کمتر به چرخه مصرف باز می‌گردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: میزان آب شهر مشهد در زمان اوج مصرف در تابستان دچار مشکل خواهد بود و اقداماتی برای پیشگیری از این امر در نظر گرفته شده است تا در روز‌های گرم سال، در تامین آب شرب دچار مشکل نشویم.

اسماعیلیان اظهار کرد: طی ۱۰ سال گذشته، تلاش شد تا از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی استفاده نشود و اولویت برای مصرف از منابع آب‌های سطحی و سد‌ها باشد، بر همین اساس در شرایط کنونی یکی از اقداماتی که به صورت موقت و در زمان اوج مصرف رخ خواهد داد، استفاده از منابع آبی زیرزمینی در کنار استفاده از سایر ظرفیت‌های آبی به غیر از حفر چاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار