رییس سازمان سینمایی:

نهضت افزایش و تجهیز سالن‌های سینما تا انتقاد از کمرنگی معنویت در تولیدات سینمایی

محمد خزائی در سمنان به برنامه‌ریزی برای تجهیز و افزایش شمار سالن‌های سینمایی کشور اشاره و از کمرنگی معنویت در فیلم‌های سینمایی انتقاد کرد.

 محمد خزائی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در سفر به سمنان در نشست با هنرمندان سینمایی استان سمنان گفت: توجه به زیرساخت‌های سینمایی در استان‌ها یک شعار نیست و تلاش می‌شود تقویت شود.

وی اضافه کرد: افزون بر ۲۰۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما هستند و توسعه سالن‌های سینمایی با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: سینما مصداق توسعه‌یافتگی فرهنگی است و اکنون مردم و مجلس برای ساخت سینما مطالبه‌گری می‌کنند که این مطالبه‌گری ارزشمند است.

وی یادآور شد: زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ۵۰۰ سینمای فعال و غیرفعال در کشور وجود داشت و اکنون ایجاد حداقل ۴۰۰ سالن سینما تا پایان ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: سال گذشته ۲۰۰ سالن سینمایی ایجاد شد و ۵۰ سالن سینمایی دیگر طی چند ماه آینده افتتاح می‌شود و تا پایان ۱۴۰۴ افزایش شمار سالن‌های سینمایی به یک هزار سالن در دستور کار است.

جذب ۸۰ کارگردان اولی از اقدامات سازمان سینمایی کشور در دولت سیزدهم

رییس سازمان سینمایی افزود: توسعه سالن، تقویت زیرساخت، کادرسازی و ایجاد تشکیلات جدید، انتخاب ۸۰ کارگردان اولی که ۶۰ نفر شهرستانی هستند از جمله برنامه‌ها و اقدام‌های سازمان سینمایی است.

خزائی گفت: بنیاد سینمای فارابی از سراسر کشور از علاقه‌مندان به بازیگری ثبت‌نام می‌کند و بعد از شناسایی، طی مراحل و استعدادیابی افراد، آن‌ها را بورسیه می‌کند.

وی یادآور شد: دعوت از فیلم‌ساز‌های استانی در جشنواره سینما جوان و جشنواره سینما حقیقت با هدف آشنایی فیلم‌سازان استانی و ارتقای آگاهی و دانش آن‌ها در دستور کار است.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: استفاده از تهیه‌کنندگان استانی با ظرفیت‌های استانی از رویکرد‌های مهم سازمان سینمایی کشور است.

گسترش متاورس و هوش مصنوعی عامل انقلاب تصویری/ حذف برخی مشاغل سینمایی به زودی

خزائی افزود: با وجود و گسترش فضای متاورس و هوش مصنوعی خیلی از مشاغل در سینما را به زودی حذف و جنس عرضه و تقاضا متفاوت خواهد شد که می‌توان از آن به عنوان انقلاب تصویری یاد کرد.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات انجمن سینمای جوانان استان سمنان، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش اعتبارات برای تولید ۱۰ فیلم کوتاه در استان سمنان برای کنگره سه‌هزار شهید مشکلی نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار