تلاش دولت برای افتتاح پروژه نیمه‌تمام اتصال سمنان به مازندران

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از تلاش دولت برای افتتاح پروژه سال‌ها بر زمین مانده اتصال سمنان به مازندران از جاده خطیرکوه خبر داد.

صداقت، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان، از احداث پل دهانه ۲۰ متری و تکمیل محور روستایی شهمیرزاد- چاشم و خطیرکوه- دوآب خبر داد و افزود: در فاز اول این پروژه، عملیات احداث کوله‌ها و دیواره‌های هدایت سیلاب به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: دیوار‌های هدایت به سازه‌هایی گفته می‌شود که برای جلوگیری یا کاهش آب شستگی و همچنین یکنواخت کردن توزیع جریان در مقطع پل احداث می‌شود و این دیوار‌ها نقش عمده‌ای در اصلاح الگوی جریان در مقاطع پل مخصوصاً در حالتی که جریان به‌صورت نامتقارن به پل نزدیک می‌شود، دارند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: در فاز دوم این پروژه، نصب عرشه پل، دیواره‌های اتصال پل به محور اصلی و پی‌کنی توسط پیمانکار آغاز شده و در حال انجام است.

صداقت گفت: تخصیص اعتبار این پروژه از محل منابع ملی و استانی بوده است و مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال را در برداشته است.

وی هدف از این طرح و پروژه را اتصال استان سمنان به استان مازندران عنوان کرد و افزود: در صورت تکمیل این پروژه اتصال این دو استان از طریق راه روستایی شهمیرزاد- چاشم، خطیرکوه- دوآب برقرار می‌شود و عبور و مرور مردم به‌آسانی اتفاق خواهد افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار