امادگی تهران برای برگزاری کمیسیون مشترک عالی ایران و کویت

وزیر امور خارجه کشورمان، در جریان سفر به کویت با "شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح "وزیر امور خارجه این کشور عربی و اسلامی دیدار و رایزنی کرد.

ر این دیدار موضوعات مختلف روابط دو کشور در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، کنسولی، محیط زیست و نیز برخی موضوعات منطقه‌ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه کشورمان توسعه روابط با همسایگان از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در طول تقریبی دو سال گذشته شاهد تبادل برخی هیات‌ها بین دو کشور بودیم که نشان دهنده تمایل دو طرف به گسترش روابط است.

وی افزود:ما آماده توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف هستیم و در همین راستا آمادگی داریم که کمیسیون مشترک عالی دو کشور را برگزار کنیم.
میرعبداللهیان با اشاره به اهمیت موضوعات زیست‌محیطی در منطقه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در ماه سپتامبر آینده میزبان نشست بین‌المللی مبارزه با گردوغبار با همکاری سازمان ملل متحد خواهد بود.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار گفت: روابط کویت و ایران عمیق و ریشه دار است و مانعی در توسعه روابط دو کشور نیست و مشکلات جزئی نیز قابل برطرف شدن است.

وی با اشاره به اینکه همه ما در منطقه از ثبات و بی ثباتی بطور مشترک متأثر خواهیم شد و نتیجه ثبات، شکوفائی منطقه است، افزود:ما از گسترش روابط ایران با کشور‌های حوزه خلیج فارس استقبال می‌کنیم و آن را به نفع همه می‌دانیم.

طرفین در این دیدار در خصوص تعیین اولویت‌های همکاری و فعال سازی کمیته‌های تخصصی دو کشور توافق کردند.

وزیر خارجه کویت از دعوت بعمل آمده از وی توسط همتای ایرانی جهت سفر به ایران تشکر و استقبال کرد و علاقمندی خود را برای سفر به ایران اعلام کرد.

در این دیدار در خصوص مسائل و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفتگو و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار