روسیه:

عملیات نظامی اوکراین به دلیل تلفات و خسارات شدید به کندی پیش می‌رود

وزیر دفاع روسیه از کند شدن عملیات نظامی اوکراین در جبهه‌های شرقی به دلیل تلفات و خسارات شدید خبر داد.

کشور‌های غربی به رهبری آمریکا به دنبال آن هستند که با ارسال گسترده تسلیحات پیشرفته به اوکراین و تشویق این کشور به انجام حملات تهاجمی به منظور بازپس گیری سرزمین‌های از دست رفته از روسیه، کی یف را در موضع بهتری در میز مذاکرات احتمالی آینده قرار دهند. با این حال، وابستگی اوکراین به تسلیحات غربی و قدرت توپخانه‌ای بالای روسیه مانع از به سرانجام رسیدن عملیات تهاجمی ارتش اوکراین شده است. 

به گزارش تله تریدر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد عملیات نظامی اوکراین در جبهه‌های شرقی اکنون دچار کندی شده است، زیرا این کشور از ۱۶ روز قبل که عملیات تهاجمی خود را آغاز کرده است هم از حیث نیروی انسانی و هم امکانات دچار کمبود قابل توجهی شده است. 

شویگو که در جلسه شورای امنیت ملی روسیه سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: با این حال، نیرو‌های مسلح اوکراین در حال تجدید قوا هستند و همچنان پتانسیل لازم برای انجام عملیات تهاجمی بیشتر را دارند. وارد آمدن خسارات به تجهیزاتی که کشور‌های غربی به کی یف تحویل داده اند بدان معناست که تجهیزات باقی مانده غربی و میزانی که به کی‌یف وعده داده شده است تا پایان سال تاثیر قابل توجهی در توانایی رزمی اوکراین ندارد. 

در همین جلسه، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد برآورد ما این است که از زمان آغاز عملیات تهاجمی اوکراین در جبهه‌های شرقی دستکم ۱۳ هزار نظامی این کشور کشته شده اند. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد به نظر می‌رسد متحدان غربی کی یف تصمیم گرفته اند تا آخرین فرد اوکراینی در مقابل روسیه بجنگند. 

وینستون چرچیل، نخست وزیر وقت انگلیس در جنگ جهانی دوم بدون اعزام نیرو‌های نظامی این کشور به جنگ اعلام کرده بود ما تا آخرین سرباز شوروی با آلمان نازی خواهیم جنگید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار