منابع غربی:

مراحل اولیه ضد حمله اوکراین موفقیت‌آمیز نبوده است

سی ان ان به نقل از منابع آگاه می‌گوید ضد حمله اوکراین که از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی شده انتظارات را برآورده نکرده است.

 سی ان ان به مقل از دو مقام غربی و یک مقام ارشد نظامی آمریکا می‌گوید ضد حمله اوکراین در مراحل اولیه موفقیت چندانی نداشته و نیرو‌های روسی نسبت به آنچه غرب پیش‌بینی می‌کرد، بهتر ظاهر شده‌اند. یکی از منابع نیز می‌گوید ضد حمله «در هیچ جبهه‌ای انتظارات را برآورده نکرده است». 

بر اساس ارزیابی‌های غربی، خطوط دفاعی روسیه به خوبی تقویت شده‌اند و نفوذ نیرو‌های اوکراینی به آن‌ها دشوار است. علاوه بر این، نیرو‌های روسی در زمین‌گیر کردن نیرو‌های اوکراینی با حملات موشکی و مین‌ها موفق بوده‌اند و نیروی هوایی خود را نیز به طور مؤثرتری به کار گرفته‌اند.

یکی از مقامات غربی می‌گوید نیرو‌های اوکراینی در برابر میدان‌های مین «آسیب پذیر» بوده و در مقابل نیرو‌های روسی در دفاع از خود «توانمند» هستند.

با این حال مقامات می‌گویند ضد حمله اوکراین هنوز در مراحل اولیه خود است و غرب نسبت به پس گرفتن برخی مناطق «خوشبین» است. آمریکا و متحدانش احتمالاً حداقل تا ماه ژوئیه (ماه بعد) منتظر خواهند بود تا ارزیابی کامل‌تری از پیشرفت ضدحمله اوکراین داشته باشند. همچنین مقامات گفته‌اند نیرو‌های اوکراینی خودشان را با تاکتیک‌های روسیه سازگارتر کرده اند.  یکی از منابع هم می‌گوید در نهایت این ضدحمله یک «محرکه سخت» برای اوکراین و روسیه است و هر دو طرف متحمل خسارات سنگینی شده‌اند.

گفتنی است، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه اعتراف کرد که پیشرفت‌های ضد حمله «کندتر از حد مطلوب» بوده است.  ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز هفته گذشته در خصوص این ضد حمله گفت: «این یک مبارزه بسیار دشوار و  بسیار خشونت آمیز است و احتمالاً زمان قابل توجه و هزینه زیادی خواهد برد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۲ تير ۱۴۰۲
به نظر من باید تا تک تک اوکراینی ها نرم جبهه قبول نیست.باید زیر بار کمونیست ها نرن و تا میتونن مقاومت کنند.کمونیستا اخرشون نابودیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۲ تير ۱۴۰۲
مبارزه در برابر کشوری مثل روسیه که براساس قوائد جنگ کلاسیک پیش می‌ره هیچ نتیجه ای ندارد جز نابودی و قتل عام بیشتر در میدان بهترین راه مذاکره و صلح است اگر رشد و سلامت عقلی در هیئت حاکمه اوکراین وجود داشته باشه برتری در میدان داشتن سلاح های برتر با حد اکثر قدرت تخریبی نیست اصل درایت و شناخت قوائد جنگ هست
آخرین اخبار