تلاش برای گسترش همکاری‌ها بین ایران و افغانستان + فیلم

در پی سفر کاظمی قمی به ننگرهار تنها مرکز کنترل دیابت در شرق افغانستان افتتاح شد.

معاون ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان که در افتتاح این مرکز حضور داشت گفت: ایران آماده است روابط خود را در حوزه‌های بهداشت و درمانی با شرق افغانستان گسترش دهد.

ارتقای سطح همکاری‌ها در بخش‌های مختلف هدف اصلی سفر نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان به ننگرهار استان همیشه بهار افغانستان بود.

در این سفر ابتدا تنها مرکز کنترل و مراقبت دیابتی افغانستان در شرق این کشور که با تلاش و ارائه آموزش های متخصصان ایرانی راه اندازی شده است به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر بهداشت افغانستان هم از آغاز فصل جدید همکاری در زمینه بهداشت و درمان میان دو کشور خبر داد.

کاظمی قمی در ادامه در دیدار با سرپرست استانداری ننگرهار از تمایل کشور ایران برای کمک در عرصه سازندگی افغانستان گفت و افزود ایران آمادگی دارد در حوزه کشاورزی با استان های شرقی افغانستان همکاری کند.

مولوی ناصح، سرپرست استانداری ننگرهار هم در این دیدار از علاقه حکومت افغانستان برای برقراری روابط حسنه بویژه با ایران گفت.

نشست با تجار و بازرگانان استان های شرقی افغانستان آخرین برنامه کاظمی قمی در جلال آباد بود، رئیس اتاق تجارت افغانستان در این نشست بر ارتقای سطح تجارت بین دو کشور تأکید کرد.

سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور ایران و افغانستان نیز موضوعی بود که معاون اتاق تجارت ننگرهار به آن اشاره کرد؛ کاظمی قمی هم از آمادگی ایران برای انتقال تجربیات به افغانستان گفت.

توسعه بندر چابهار و خطوط ریلی و برقراری پرواز  بین ننگرهار و ایران از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار