ترس صهیونیست‌ها از قدرت موشکی حزب‌الله لبنان

طی چند سال اخیر رژیم صهیونیستی دریافته است که حزب الله لبنان بسیار قوی شده و با توان موشکی که دارد می‌تواند به همه نقاط اراضی اشغالی حمله کند.

«عمیرام لیفین»، سرگرد ذخیره در ارتش اشغالگر اسرائیل، تایید کرد که حزب الله به دلیل موشک‌ها و راکت هایش، تهدیدی واقعی برای رژیم صهیونیستی است.

براساس گزارش رای الیوم، «فرمانده منطقه شمال» و معاون سابق سازمان جاسوسی صهیونیست‌ها موسوم به «موساد» افزود: «حزب‌الله می‌تواند مناطق بسیار وسیع و پرجمعیت اسرائیل را با ده‌ها هزار موشک و موشک پوشش می‌دهد».

پیشتر نیز روزنامه صهیونیستی جروزالم پست فاش کرده بود که اکثریت مقامات نظامی همچنان تاکید می‌کنند که حزب الله به دلیل نیرو‌های ویژه رضوان و حدود ۱۵۰۰۰۰ موشک آن، بزرگترین تهدید برای موجودیت این رژیم اشغالگر است.

پیش از این جاک نیریا، افسر سابق یگان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: در صورت آغاز جنگ جدید با حزب‌الله لبنان، روزانه ۲۰۰۰ فروند موشک به سوی اسرائیل (اراضی اشغالی) پرتاب می‌شود.

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله بزرگترین دغدغه رژیم صهیونیستی بعد از جنگ جولای ۲۰۰۶ بود و اسرائیلی‌ها برای جلوگیری از توسعه پروژه موشک‌های دقیق مقاومت لبنان از هیچ تلاشی دریغ نکردند. استراتژی «جنگ بین جنگ‌ها» نیز در چارچوب تلاش‌های تل‌آویو جهت جلوگیری از پیشرفته این پروژه بود.

آنچه که موجب افزایش نگرانی صهیونیست‌ها در این زمینه شده، مانور بی‌سابقه‌ای است که حزب‌الله در مه گذشته در بیست و سومین سالگرد عید مقاومت و آزادی برگزار  کرد که البته شامل رونمایی از مهمترین سلاح این حزب یعنی موشک‌های دقیق نمی‌شد اما پهپادهای حزب‌الله در این مانور حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۲ تير ۱۴۰۲
من جاشون بودم از تونلاشون که به فاضلابای شهرای اسرائیل وصله بیشتر میترسیدم
آخرین اخبار