تحلیف و آغاز به کار ۴۰ مرکز مشاوره در حوزه خانواده در استان گلستان

همزمان با تحلیف و آغاز به کار مشاوران خانواده ،سامانه مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه (مسیر) در گلستان رونمایی شد.

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در این مراسم گفت: گلستان چهارمین استان کشور است که این سامانه در آن رونمایی شد و قرار است تا پایان امسال همه استان‌های کشور به این سامانه متصل شوند.

او ادامه داد:در قالب آن نظام رتبه بندی مشاوران و نظارت الکترونیک بر کلیه فرآیند‌های مشاوره امکان پذیر می‌شود.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار مشاور خانواده در سراسر کشور داریم که در دعاوی خانواده و محاکم خانواده به کار صلح و سازش و مداخلات پیشگیریانه از طلاق کمک می‌کنند.

او گفت: همچنین در حال حاضر حدود ۴۰۰ مرکز مشاوره موفق به اخذ مجوز شدند که این فرآیند در حال توسعه کمی وکیفی است.

ابراهیمی گفت: خوشبختانه استان گلستان یکی از استان‌های پیش رو و سرآمد ما در این حوزه است که بیش از ۴۰ نفر از مشاوران خانواده در این استان فعالیت می‌کنند که امروز کار خود را آغاز کردند و ۸ مرکز مشاوره هم در سراسر استان مجوز گرفتند.

به گفته وی، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده طبق دستور رئیس قوه قضاییه در حوزه مشاوره خانواده از چهار سال پیش فعالیت خود را با برگزاری آزمون‌ها و طی مراحل مختلف جذب و اعطای پروانه ونظارت بر عملکرد وکلا و مشاوران و کارشناسان کار خود را دنبال کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: دعاوی خانواده و طلاق یکی از مهم‌ترین چالش‌ها محسوب می‌شود و قانون حمایت از خانواده الزام قانونی کرده است تا در پرونده‌هایی که در قالب دعاوی خانوادگی به ویژه طلاق تشکیل می‌شود از نظر مشاوران هم استفاده شود.

حیدر آسیابی افزود: مرکز مشاوره خانواده وظیفه‌ای که به عهده دارد اول آسیب شناسی علت و دلایل وقوع اختلافات زوجین که منجر به تشکیل دعاوی خانوادگی شده است را شناسایی و راهکار‌های قانونی و اجتماعی برای حل و فصل این اختلافات به زوجین ارائه می‌دهد تا از جدایی زوجین جلوگیری کنند.

او افزود: در نهایت اگر زوجین به توافق نرسیدند نظر کارشناسی خود را به قاضی دادگاه ارائه می‌کند و دادگاه با ملاحضه نظر مشاوره‌ای تصمیم خود را می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره راه اندازی مجتمع قضایی خانواده در مرکز استان گفت: آغاز به کار این مشاوران نیز افق روشنی را در استان برای کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن ترسیم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.