برپایی میز خدمت مسئولان قضایی گلستان در ۱۸ حوزه

رئیس کل دادگستری گلستان و دیگر مسئولان قضایی استان امروز جمعه ۲ تیر با حضور در مصلا‌های نمازجمعه و برپایی میز خدمت به درخواست‌ مردم رسیدگی کردند.

در گرگان مرکز استان گلستان میز خدمت در مصلای این شهر برپا شد و در جریان آن رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان مرکز استان و سایرمسئولان قضایی استان به درخواست‌های ۲۰۰ تن از مراجعان رسیدگی و دستور‌های لازم را صادر کردند.

مشخصات و شماره تماس مراجعان هم برای اطلاع رسانی به آنان به منظور پیگیری درخواست‌های شان، ثبت شد.

همزمان با مرکز استان در ۱۷ حوزه قضایی دیگر استان هم رئیس دادگستری و دادستان‌های هر شهرستان با حضور در جمع نمازگزاران، پاسخگوی مشکلات و درخواست‌های آنان بودند.

رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه برگزاری میز خدمت گفت: یکی از اهداف مهم قوه قضاییه تکریم ارباب رجوع و افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی است که یکی از راهکار‌های آن ارتباط با مردم در مساجد و برپایی میز‌های خدمت است.

حیدر آسیابی از راه اندازی درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه هم خبر داد و گفت: سامانه سامع قوه قضاییه، سامانه‌ای است که افراد می‌توانند بدون مراجعه حضوری، از طریق اینترنت درخواست‌های خود را از طریق ورود به سایت سامع به نشانی same.eadl.ir ثبت و روند آن را پیگیری کنند.

رضایتمندی ۷۱ درصدی مراجعان از دستگاه قضایی گلستان

همچنین رئیس کل دادگستری گلستان در نماز جمعه و در جمع نمازگزاران گفت: به دلیل ماهیت پرونده‌های قضایی که در هر یک از پرونده‌های طرفینی حکم به نفع یکی از طرفین و علیه طرف دیگر صادر می‌شود، طبیعتا نمی‌توان رضایت ۱۰۰ درصدی از مراجعان را کسب کرد، ولی با این وجود، سامانه نظرسنجی قوه قضاییه نشان می‌دهد ۷۱ درصد مراجعان، از عملکرد همکاران ما رضایت دارند.

حیدر آسیابی از تلاش‌های دادگستری استان برای حل و فصل مسالمت آمیز پرونده‌ها هم گفت و افزود: با تلاش شورای حل اختلاف ۴۶ درصد پرونده‌های وارده در این شورا با سازش طرفین مختومه شد که از میانگین کشوری بالاتر است.

رفع کامل مشکلات حقوقی پتروشیمی گلستان، کمک به احیای واحد‌های تولیدی و رفع موانع بر سر راه سرمایه گذاران، پیگیری مطالبات بانکی و بازگرداندن ۵۶ میلیارد تومان از این مطالبات به بیت المال از دیگر مواردی بود که امروز رئیس کل دادگستری گلستان برای مردم تشریح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مردم نماز جمعه میرن نماز بخوانند پرونده شان را که نمیبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بخاطر اینکه صدایشان تو فضای مجازی و رسانه ها پخش میشه زیبا و قشنگ سخن میگویند ولی در عمل یک کار دیگه میکنند