بازدید معاون عمرانی استاندار از وضعیت تالاب قوریگل

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی گفت:عملیات اجرائی خط انتقال آب به تالاب قوریگل از طریق لوله گذاری تا یک ماه آینده شروع می‌شود.

جبار علی ذاکری در حاشیه بازدید از وضغیت تالاب قوریگل و کانال انتقال آب که با حضور مدیران کل محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای و فرماندار شهرستان بستان آباد انجام شد گفت:وضعیت کانال انتقال آب به تالاب قوریگل قابل قبول نیست و انتقال آب از بالا دست به تالاب تلاش می‌شود از طریق لوله گذاری انجام شود.

وی افزود:طی جلسات کارشناسی که برای انتقال آب به تالاب انجام شده قرار است ظرف مدت ۱۵ روز مطالعه کارشناسی پایان یافته و تا یک ماه دیگر عملیات اجرائی آن شروع شود.

ذاکری ادامه داد:بخشی از مسیرانتقال در فاز اول لوله گذاری می‌شود و مشارک مردمی و همکاری ادارات مربوطه برای احیای تالاب لازم است.

علیرضا توری فرماندار شهرستان بستان آباد با اشاره به اهمیت وجایگاه تالاب بین المللی قوریگل و لزوم احیای این تالاب گفت:آب در بالا دست با دبی ۴۰۰ لیتر موجود می‌باشد، ولی بعلت فرسوده بودن کانال تنها ۸۰ لیتر آب وارد تالاب می‌شود.

وی احیای تالاب قوریگل را از اولویت‌های شهرستان عنوان کرد و افزود:آسیب‌های موجود در حوزه تالاب احضاء شده وکمیته احیای تالاب قوریگل با جدیت تمام در این زمینه وارد عمل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار