رایزنی مقامات سوریه و لبنان درباره بازگشت آوارگان سوری

مقامات سوریه و لبنان در خصوص راه‌های ارتقای همکاری‌ها برای بازگشت آوارگان سوری به وطنشان رایزنی کردند.

محمد الرحمون، وزیر کشور سوریه و عصام شرف الدین، وزیر آوارگان در حکومت پیشبرد امور لبنان، راه‌های ارتقای همکاری‌ها برای بازگشت آوارگان سوری به وطنشان را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) وزیر کشور سوریه امروز یکشنبه در دیدار این وزیر لبنانی در دمشق، تاکید کرد که کشورش تمامی تسهیلات لازم برای تامین امنیت بازگشت آوارگان به وطنشان و نیز رسیدگی به اوضاع آنان در نقاط مرزی و حل تمامی مشکلاتشان را ارائه کرده است.

وزیر لبنانی نیز خاطرنشان کرد که این سفر در راستای سفر‌های پیشین و پیشرفت‌های حاصله است چراکه ارتباط با سوریه برای دستیابی به مراحل پیشرفته در این پرونده لازم و ضروری است.

وی افزود که این موضوع بر اساس طرحی است که با هدف تسهیل بازگشت امن و محترمانه آوارگان، تدوین و به کابینه لبنان ارائه شده است.

گفتنی است براساس آمار‌های رسمی، شمار آوارگان سوری در لبنان به حدود ۱.۵ میلیون نفر رسیده است که اکثر آن‌ها اوضاع معیشتی بسیار سختی دارند، آن هم در کشوری که خود از بحران‌های اقتصادی پی در پی رنج می‌برد.

مقامات لبنان به دنبال بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با همکاری جامعه بین الملل هستند، اما بنا به گفته مقامات لبنانی یک میلیون و ۳۳۰ هزار آواره سوری در لبنان تمایلی به بازگشت به کشورشان ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار