لزوم استفاده از ظرفیت بانوان توانمند برای ارتقای ورزش

فرماندار سیرجان از اداره ورزش و جوانان خواست تا از ظرفیت بانوان در مدیریت هیئت‌های ورزشی استفاده کنند.

نشست شورای عالی ورزش سیرجان به ریاست فرماندار ویژه این شهرستان با حضور رئیس دفتر نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، رئیس شورای شهر سیرجان، سرپرست اداره ورزش و جوانان و روسای هیئت‌های ورزشی در فرمانداری برگزار شد.

در این نشست فرماندار سیرجان با تاکید بر ضرورت تقویت و رسیدگی جدی به جلسات و نشست‌های اداری، اظهارداشت: صحبت‌های مسئولان و نمایندگان ورزش شهرستان نشان از دلسوزی و دغدغه آن هاست و باید برای حل این موضوعات به دنبال راهکار‌های مناسب بود.

علی یعقوبی پور افزود: روند اقدامات و فعالیت‌های ورزشی باید به دور از تصمیمات سلیقه‌ای و جزیره‌ای عمل کردن هیئت‌های ورزشی، ادارات و شرکت در حوزه ورزش باشد و اداره ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی باید بر اساس برنامه جامع و نقشه راه گام برداشته تا پس از اولویت بندی برنامه ها، طی برنامه زمانبندی و بازه زمانی فعالیت کنند.

او در ادامه با اشاره به نقش موثر بانوان در توسعه و ترویج ورزش، بر توجه و تلاش برای استفاده از این ظرفیت مهم برای ارتقای ورزش در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پنجاه درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، باید در هیئت‌های ورزشی از ظرفیت و توانمندی‌های بانوان در بکارگیری روسای هیئت‌ها استفاده شود و امیدواریم استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان به یک فرهنگ و باور و اعتقاد تبدیل شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان بیان کرد: توسعه ورزش در حوزه زیرساخت و پرورش استعداد‌ها طی فرایند علمی و تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد که در همین زمینه در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی به شرکت‌ها به صورت کتبی اعلام کردیم که هرگونه درخواست برای پشتیبانی مالی در هر حوزه‌ای باید از طریق فرمانداری انجام و فرایند قانونی آن طی شود.

یعقوبی پور ضمن قدردانی از رئیس شورای شهر و شهردار در خصوص فعالیت‌های ورزشی و حمایت از اداره ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد، با توجه به آغاز فصل تابستان و استقبال مردم بویژه جوانان از امکانات و فضا‌های ورزشی، توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین خطاب به رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان سیرجان گفت: با توجه به اینکه شهرستان سیرجان در حوزه ورزش و استعدادیابی و قهرمان پروری و نیز فعالیت چندین باشگاه ورزشی در حوزه فوتبال، فوتسال، کشتی، والیبال و ... سرآمد و زبان زد ورزش کشور است، باید برنامه و تصمیم گیری بهتری در زمینه ارتقای ورزش شهرستان با استفاده از نظرات و تجربیات مشاورین متخصص انجام شود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار