روسیه: حملات اوکراین در دونباس و زاپوروژیا دفع شد

ارتش روسیه در بیانیه‌ای از دفع حملات نیروهای اوکراین در دونباس و زاپروژیا همراه با تلفات جانی و خسارات سخت‌افزاری به آن‌ها خبر داد.

گروه رزمی وستوک (شرق) ارتش روسیه اعلام کرد که تلاش‌های نیرو‌های اوکراینی برای پیشروی در جمهوری خلق دونتسک و منطقه زاپوروژیا خنثی شده است.

«اولگ چخوف» سخنگوی این گروه، با اعلام این خبر به ریانووستی گفت: «حمله‌ای در نزدیکی روستای ماکاروفکا در بخش جنوبی جمهوری خلق دونتسک دفع شد. در جریان این دفع حملات، یک تانک، چندین خودروی زرهی و پرسنل اوکراینی منهدم و دچار تلفات شده است.»

او در ادامه با بیان آن‌که توپخانه روسیه مواضع نیرو‌های کی‌یف را در نزدیکی روستای «نوودونتسکویه» هدف قرار داد و حملات هوایی را در نزدیکی شهرک «نسکوچنویه» انجام داد، گفت: «در هر دو مورد، به ارتش اوکراین هم در پرسنل و هم خودرو‌های زرهی خسارات وارد شد. همچنین تلاش دیگر نیرو‌های کی‌یف برای پیشروی به نزدیکی روستای روونوپول در منطقه زاپوروژیا روسیه جلوگیری شد. نیرویی به اندازه یک گروهان سعی کرد در منطقه به جلو حرکت کند، اما پس از از بین رفتن چند تانک، خودرو‌های زرهی و نیروهایش مجبور به بازگشت شد.»

سخنگوی این گروه همچنین از منهدم شدن ۳ سامانه توپ خودکششی هویتزر اوکراینی و تعدادی خودروی زرهی در حملات توپخانه‌ای و هوایی در دیگر مناطق منطقه زاپوروژیا خبر داد.

از طرفی، گروه رزمی زاپاد (غرب) روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، در منطقه خارکف اوکراین، بالگرد‌های روسی ۱۱ حمله موشکی و بمب‌افزاری علیه مواضع نیرو‌های کی‌یف در نزدیکی شهر «کوپیانسک» انجام دادند.

حملات توپخانه‌ای تلاش‌های اوکراین برای چرخاندن نیروهایش در اطراف شهرک‌های دوورچنایا، سینکووکا و نووسلوفسکویه را خنثی کرد.

حدود ۲۰ روز پیش نیرو‌های اوکراینی تلاش کردند از سد دفاع روسیه در نزدیکی دونتسک و در منطقه زاپروژیا عبور کنند. این حملات را نیرو‌های روسی دفع کردند و نیرو‌های دولت کی‌یف متحمل تلفات سنگین شدند. همان زمان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جمع خبرنگاران گفت که استفاده دولت کی‌یف از ذخایر استراتژیک خود در جریان حملات اخیر نظامیان اوکراینی این امکان را می‌دهد که «با اطمینان مطلق» اعلام شود که ضدحمله اوکراین آغاز شده است.

اما هفته گذشته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعتراف کرد که پیشرفت‌های ضد حمله «کندتر از حد مطلوب» بوده است. رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تضمین‌های امنیتی ناتو به کی‌یف شد، اما تصریح کرد که در نهایت، هدف اصلی عضویت اوکراین در ائتلاف ناتو است. این درحالی است که پیش‌تر اعضای ناتو اعم از آلمان و آمریکا تأکید کردند تا زمانی‌که اوکراین درگیر جنگ است امکان عضویت این کشور در ناتو وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
آفرین به روسیه مقاوم
آخرین اخبار