شناسایی ۸۸۰ اصله درخت کهنسال در مشهد

۸۸۰ اصله درخت کهنسال در مشهد شناسایی شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با شناسایی ۸۸۰ درخت کهنسال در شهر ۳۶۶ اصله درخت از این تعداد مورد اقدامات به زراعی قرار گرفته و بر روی ۲۵۰ اصله درخت پلاک نصب شده است.

"حسین مختاری"  با بیان این که منطقه یک و هشت میزبان بیشترین درختان کهنسال شهراست، افزود: چنار، توت و کاج به ترتیب کهن سال‌ترین نوع درختان شهر را شامل می‌شوند.

وی افزود: حفظ و نگهداری درختان کهنسال شهر از طریق ترمیم پوسیدگی‌ها، هرس جوان سازی و بهداشتی، مقاوم سازی تنه و افزایش شادابی و دیر زیستی آن‌ها با اجرای اقدامات به زراعی و تغذیه‌ای و همچنین مکان یابی دقیق و تهیه شناسنامه اقداماتی است که برای احیای این درختان کهنسال انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: درختان کهنسال، میراث کهن شهر هستند و برای حفظ و نگهداری این گنجینه‌های ارزشمند همت و عزم همه شهروندان بیش از پیش احساس می‌شود.

"حسین مختاری" با اشاره به تغییر اقلیم از شهروندان خواست آب‌های خاکستری و آب‌های حاصل از شست‌وشوی میوه و سبزیجات را برای آبیاری درختان استفاده و در حفظ این سرمایه‌های شهر به ویژه در معابر فرعی شهر شهرداری را یاری کنند.

وی گفت: درختان کهنسال ضمن ایجاد زیبایی و سایه‌گستری در معابر، بخشی از هویت بصری شهر محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.