عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شهدای هسته‌ای می‌توانند باطل السحر تحریم‌ها باشند

جلیلی گفت: شهدای عرصه هسته‌ای نشان دادند که می‌توانند باطل السحر تحریم‌ها باشند.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر سه شنبه در نخستین همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی، سه سال اول انقلاب اسلامی را مصداق بارز یک حرکت سنگین در قالب جنگ ترکیبی دانست و گفت: اگر در این چهار دهه موفقیت‌هایی بدست آوردیم و ان شاء الله ادامه دار هم باشد، یکی از لوازم تامین آن حتما تامل در سه سال ابتدایی انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جنگ ترکیبی از همان سال‌های اول انقلاب اسلامی آغاز و در قالب‌های سخت و نرم هم اجرایی شد که شامل تهاجم نظامی، آشوب‌ها و مواردی از این دست بود.

جلیلی تصریح کرد: درباره اینکه چرا حرکت‌های درستی که شروع شده در انقلاب اسلامی نتیجه نداد و شیاطین اجازه ندادند که موفقیتی حاصل شود، باید تحلیل درستی داشته باشیم. طرف مقابل تمام تلاش خود را تا به امروز به شکل گسترده و متنوع انجام داده تا راه صحیح انقلاب اسلامی را منحرف کند.

وی افزود: در این سال‌ها دشمن فقط با ابزار سخت به میدان نیامد، بلکه تمام ابزار‌های خود را هم به کار گرفت، اما چرا آن‌ها نتوانستند تجربه شیخ فضل الله و تجربه ملی شدن صنعت نفت را تکرار کنند؟ چرا که اگر آن‌ها با همه توان مادی سخت و نرم خود به میدان آمدند، این‌طرف هم سرداران و افرادی بودند که می‌توانستند در برابر این هجمه و جنگ از ابعاد مختلف برخورد و مقابله صحیح کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: بنابراین حرکتی بزرگ شکل گرفت و می‌توان آن را در قالب جهاد تبیین در آن سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی قلمداد کرد. در اینجاست که وقتی طرف مقابل منطقی برای ارائه ندارد به ترور روی می‌آورد و شهدای ترور انقلاب اسلامی هم مصادیقی از این موضوع هستند.

جلیلی با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا نقاط قوت شما را بپوشاند، ادامه داد: آن‌ها نقاطی که به شما قدرت داده تا در جنگ‌های سخت و نرم به خوبی پیش بروید را تضعیف می‌کنند؛ در مبارزه علیه رژیم سابق، در هشت سال دفاع مقدس، در دفاع از حق صنعت هسته‌ای کشور و در سایر زمینه‌ها.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با این حال دشمن به شکل واقعی نمی‌داند نقطه قوت ما چیست. آن‌ها شعار زن زندگی آزادی را سر می‌دهند برای این است که می‌دانند رویکرد شما در دفاع از حقوق و کرامت واقعی زن می‌تواند الگوساز باشد و تمدن آن‌ها را به چالش بکشاند. بدی موضوع اینجاست که ما در دفاع از چنین نقطه قوتی دچار لکنت شویم.

وی اضافه کرد: شهدای عرصه هسته‌ای نشان دادند که می‌توانند باطل السحر تحریم‌ها باشند. مقامات طرف مقابل رسما اعلام کردند که راهبرد فشار حداکثری شکست خورده که این نشان از قدرتمندی ایران و انقلاب اسلامی و بیانگر تولید قدرت شماست.

جلیلی یادآور شد: اگر ما امروز وارث چنین حرکتی هستیم، باید دستاورد‌های خود را بشناسیم و بتوانیم آن‌ها را تکرار کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اینکه ما امروز این موفقیت‌ها را داریم مدیون خون شهدای بزرگی، چون شهدای انقلاب اسلامی و امثال شهید بهشتی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۶ تير ۱۴۰۲
حالت خوبه!
آخرین اخبار