وزیر نیرو:

تعامل با صنعت و کشاورزی راه عبور از تابستان پرمصرف است

محرابیان گفت: مصرف بهینه برق و تعامل با صنعت و کشاورزی راه عبور از تابستان پرمصرف است.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرور پایان سفر یک روزه به استان فارس در نشست شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو بر لزوم مدیریت مصرف، صرفه جویی و مصرف بهینه تاکید کرد.

وی افزود: در کنار استفاده از ظرفیت‌های نهفته تولید برق و انرژی و افزایش ظرفیت تجدیدپذیرها، صرفه‌جویی، مصرف بهینه برق و تعامل با صنعت و کشاورزی راه عبور از تابستان پرمصرف است.

وزیر نیرو برنامه‌ریزی برای عبور از تابستان امسال بدون خاموشی برنامه ریزی شده را یک اولویت دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده در بدو ورود دولت سیزدهم برای جلوگیری از محدودیت برق در تمامی بخش‌های مصرف گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی که صورت گرفت، سعی شد بتوانیم از تابستان با کمترین مشکل عبور کنیم؛ این مهم سال گذشته با موفقیت محقق شد و امسال هم برنامه‌ریزی‌های منسجم در همین ارتباط انجام شده است.

محرابیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تابستان ۱۴۰۲ ادامه داد: بنای کار بر این است تا با تولید حداکثر برق در بخش خانگی، صنعت و سایر بخش‌ها با کمترین مشکل عبور کنیم.

به گفته محرابیان، تلاش بر این است با اجرای این برنامه‌ها و همکاری مردم، رضایت نسبی را جلب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بخش‌های تولیدی و صنعتی تلاش خواهیم کرد همانند پارسال برای صنایع کوچک و صنفی - صنعتی حداکثر انرژی تامین شود، ادامه داد: در شهرک های صنعتی هم پیش بینی شده است که صرفا تعطیلات آنها یک نیم روز بعد از ظهر در نظر گرفته شود و ۶ روز در هفته تولید داشته باشند.

وزیر نیرو یادآوری کرد: در صنایع بزرگ هم سعی بر این است که با مدیریت مصرف، تأمین انرژی و انتقال مصارف حداکثری به ساعات غیر اوج و غیر پیک بتوانیم برق مناسبی را تأمین و برنامه های تولید خود را اجرایی کنیم.

به گفته محرابیان، در تابستان سال گذشته نیز برای صنایع بزرگ، برق به نحوی تأمین شد که رشد تولید بسیار خوبی داشتند و رشدی که در صنایع اتفاق افتاد، حاصل تامین انرژی بود.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت برق خورشیدی و تجدید پذیر تاکید کرد و گفت: استان فارس ظرفیت‌های مناسبی در این حوزه دارد که باید با حمایت استاندار فارس بیش از پیش از این ظرفیت بهره گیری شود.

مدیریت مصرف باید بر مبنای عقلانیت انجام شود

استاندار فارس نیز در این نشست با تقدیر از حمایت های وزیر نیرو به بیان مطالبات استانی پرداخت و گفت: با توجه به فصل تابستان ضرورت دارد که مصرف برق در استان به ویژه در ساعات اوج مصرف با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تمام مشترکان مدیریت شود.

محمد هادی ایمانیه اضافه کرد: مدیریت مصرف باید به درستی و بر مبنای عقلانیت انجام شود و برای این منظور در کنار ارائه پیشنهادهای نوآورانه و کاربردی، به تمام مشترکان راهکار مناسب ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین مصرف برق در حوزه صنایع، کشاورزی و خانگی نیز به شکل دقیق تفکیک شود تا بتوان بهترین تصمیم را در جهت مدیریت مصرف اتخاذ کرد.

اجرایی شدن ۹۵درصد برنامه‌های عبور از تابستان پرمصرف

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس هم برخی از برنامه‌های عبور از تابستان پرمصرف امسال را تشریح کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد از این برنامه ها اجرایی شده است.

مهندس یدالله حقیقی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان سال مهار تورم، رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: ضرورت دارد که برای تحقق این شعار و کمک به رشد تولید در استان در مسیر تامین برق پایدار و عبور از اوج مصرف تابستانی گام برداریم.

حقیقی با اشاره به اینکه ۱۷ صنعت انرژی بر در فارس فعالند که تفاهم نامه هایی برای مدیریت بهینه مصرف و تولید انرژی با بهره گیری از مولدهای در اختیار منعقد کرده‌اند، گفت: برخی از این صنایع بزرگ هنوز به تعهدات خود عمل نکرده اند، خواست ما برای عبور از تابستان پر مصرف امسال عمل به این تعهدات است.

حقیقی از تدوین ۱۴۰ برنامه برای عبور از تابستان پیش رو بدون خاموشی برق نام برد و یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد از این برنامه‌ها اجرایی و عملیاتی شده است، ناترازی های تولید و مصرف با اجرای همین برنامه‌ها کمتر شده ولی هنوز وجود دارد، رفع کامل ناترازی نیاز به هماهنگی، هم افزایی، زمان و بودجه دارد.

وی همچنین خواستار تامین اعتبارات برای افزایش ظرفیت تامین و انتقال برق در استان فارس شد و گفت : ۷۰۰ طرح در استان فارس برای افزایش ظرفیت‌های تولید و تأمین برق ابلاغ شده و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که باید این اعتبارات تامین شود و تخصیص یابد؛ تحقق این اعتبارات سخت است لذا فشار بر تولید بیشتر برای عبور از تابستان پرمصرف در کوتاه مدت میسر نیست و برنامه ریزی ها بیشتر باید روی مصرف بهینه شکل گیرد.

در ادامه این نشست محمود رضایی کوچی معاون عمرانی استانداری فارس، محمد جواد عسکری نماینده مجلس و مدیران شرکت‌های توزیع برق و مدیران عامل شرکت‌های آب برنامه‌های تدوین شده در سال جاری را تشریح کردند.

برچسب ها: وزیر نیرو ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار