تشکیل پرونده علیه جنایات جنگی

معاون رییس جمهور گفت:معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تشکیل پرونده علیه جنایات جنگی پیگیر پرونده مصدومان شیمیایی است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بدو ورود به شهرستان سردشت در گفتگو با خبرنگاران گفت: تشکیل پرونده علیه جنوایات جنگی توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری با محوریت تشکل‌های جانبازان و ایثارگران شروع شده و اکنون در کشور هلند و شهر لاهه دادگاهی در حال برگزاری است که در آن چند نفر از مصدومان شیمیایی ایران علیه شرکت‌های اروپایی اعلام جرم کرده‌اند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه افراد دیگری هم در حوزه‌های دیگر از جمله مین و ترور مشغول فعالیت هستند افزود: امیدواریم مجامع مدعی جهانی که خود را مدعی طرفداری از بشریت اعلان می‌کنند با محکومیت عملی شان مسیری برای احقاق حقوق این مصدومان شیمیایی شده به خصوص شهروندان عادی باز شود.

وی اظهار کرد: در زمینه خدمات تعیین تکلیف ایثارگران هیچ پرونده کامل شده‌ای نیست که رسیدگی نکرده باشیم و همه پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: امیدواریم با حمایت استاندار آذربایجان غربی و دانشگاه علوم پزشکی کمی در حوزه تامین زیرساخت تجهیزاتی لازم برای امور درمانی مرکز (کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت) هم فراهم شود همچنین وضعیت نیروی انسانی و خدمت رسانی هم لازم به تقویت است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور جهت شرکت در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شیمیایی سردشت به آذربایجان غربی و این شهر سفر کرده است.

غبارروبی و عطرفشانی مزار شهدای بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت، رونمایی از کتاب «جزیره خون»، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی، افتتاح کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت از دیگر برنامه‌های سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال ۱۳۶۶ سردشت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.