به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد؛

بهره‌برداری از ۱۳۷ طرح کشاورزی در آذربایجان‌غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۱۳۷ طرح کشاورزی در استان آماده بهره‌برداری شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پیش ازظهر امروز در گفتگو با  اصحاب رسانه گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۱۳۷ طرح کشاورزی در این استان با ۵۳۷ میلیارد تومان هزینه، آماده بهره‌برداری شد، که با بهره برداری از این طرح ها برای یک‌هزار و ۲۳۲ طرح اشتغال‌زایی می‌شود، اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار از عواید این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

خسرو شهبازی افزود: این طرح‌ها به صورت عمده در بخش‌های مختلف تولیدات گیاهی و دامی، صنایع تبدیلی، تکمیلی و آب و خاک آماده بهره‌برداری شده است.

به گفته وی، افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی شمال غرب کشور در ارومیه یکی از این پروژه‌هاست که با تکنولوژی روز دنیا منطبق است و با ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه آماده بهره‌برداری شده که با افتتاح آن، برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: همچنین ۱۱۰ پروژه از مجموع ۱۳۷ پروژه آماده افتتاح بخش کشاورزی استان، در زیربخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار هزینه شده بیش از ۳۸۳ میلیارد ریالی است که ۸۲۱ فرصت شغلی پایدار، ۵۲۱ مورد تثبیت اشتغال داشته و سه هزار و ۷۰۰ خانوار از عواید آن برخوردار خواهند شد.

شهبازی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل اجرای ۹۶ طرح انواع سامانه‌های نوین آبیاری با مجموع مساحت ۲ هزار هکتار و اعتبار هزینه شده ۱۳۲.۴ میلیارد ریال، چهار طرح انتقال آب با لوله، یک طرح پوشش بتنی کانال و ۹ طرح مرمت و بازسازی قنوات در بیشتر شهرستان‌های استان است.

وی یادآور شد: از مجموع این ۱۳۷ طرح، ۱۰ مورد نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار هزینه شده چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این پروژه‌ها شامل یک واحد سردخانه، سه واحد بسته‌بندی میوه تازه، یک واحد بسته‌بندی غلات و حبوبات، یک واحد تولید پوره میوه، یک واحد تولید اسانس و عرقیات گیاهی، یک واحد کشتارگاه دامی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن در سال و ۲ واحد خوراک دام و طیور در شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، نقده و شاهین‌دژ است.

شهبازی افزود: پنج پروژه هم در زیربخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار هزینه شده ۳۵۹ میلیارد ریال است که ۱۵ فرصت شغلی ایجاد کرده و ۱۱ خانوار از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل واحد پرواربندی گوساله و پرواربندی بره، ۲ واحد پرورش مرغ گوشتی و یک واحد کارگاه موم آج کنی در شهرستان‌های مهاباد و شاهین‌دژ است.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه توسعه نهضت گلخانه‌ها به دستور استاندار آذربایجان‌غربی در سطح استان یادآور شد: ۲ واحد گلخانه‌ای سبزی و صیفی در سطح شهرستان ارومیه و نقده، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار هزینه شده ۷۰ میلیارد ریال، با تعداد هفت مورد اشتغال پایدار و پنج مورد تثبیت اشتغال نیز آماده افتتاح شده است.

شهبازی اضافه کرد: جمع کل پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی بخش کشاورزی استان نیز در این مقطع، ۱۳ طرح با اعتبار پیش بینی شده ۳۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال پایدار به تعداد ۲۰ نفر، تثبیت اشتغال ۵۴۰ نفر و ۵۴۸ خانوار بهره‌بردار است.

شهبازی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل اجرای طرح مرمت و بازسازی قنوات، پوشش بتنی کانال، استخر ذخیره آب در شهرستان شاهین‌دژ، ۲ طرح تامین آب شرب روستای عشایری در شهرستان‌های خوی و میاندوآب و یک طرح پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان سردشت است که در طول هفته جهاد کشاورزی کلنگ اجرای این طرح‌ها به زمین زده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.