تولید حدود ۸ میلیون بچه ماهی در اذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۸ میلیون قطعه انواع بچه ماهی در استان تولید و در منابع آبی استان رهاسازی شد.

محمدباقر قریشی مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفت میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی از ۴ گونه کپور ماهیان در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت در سال جاری تولید و در منابع آبی استان رهاسازی شد.

محمدباقر قریشی افزود: این بچه ماهی‌ها جهت بازسازی و حفظ ذخایر ژنتیکی استان و بهره برداری پایدار از منابع آبی تولید شده که مازاد آن به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان نیز اظهار کرد: در شش ماهه اول سال‌جاری، سه میلیون قطعه ماهی زینتی نیز در استان تولید و تکثیر و روانه بازار شده است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: پیش بینی تولید این بخش در سال جاری در استان ۱۸ هزار تن است که در ۴۳۰ مرکز اعم از مزرعه و منبع آبی انجام می‌شود. 

قریشی اضافه کرد: آبزیان تولیدی در این استان از تنوع بالایی برخوردار بوده و شامل چهار گونه ماهیان گرمابی، قزل آلا و بیش از ۱۰ گونه ماهی بومی از جمله ماهیان سوف و ماش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های شاخص آذربایجان غربی اجرای موفق طرح پرورش آرتمیا در استخر‌های خاکی فسندوز است، افزود: برداشت سیست و بیومس آرتمیای پرورشی از چهارمین مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در مجتمع شیلاتی فسندوز میاندوآب در هفته دولت انجام شد که مزرعه دارای ۱۰ هکتار مساحت کل و هشت هکتار مساحت مفید است که با بهره برداری از این مزرعه سطح استخر‌های پرورش آرتمیا در این مجتمع به ۱۰۰ هکتار افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.