افتتاح ۸۵ طرح کشاورزی آذربایجان غربی

سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۸۵ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در استان به بهره برداری می رسد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شعار دهه مبارک فجر امسال که کشاورزی دانش بنیان ضامن امنیت غذایی نامگذاری شده است، اظهار کرد: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۸۵ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این آنها برای یک هزار و ۴۳۱ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

خسرو شهبازی ادامه داد: از این تعداد ۵۱ طرح در حوزه  آب و خاک و امور فنی و مهندسی از جمله۳۴ طرح آبیاری نوین در ۴۳۸ هکتار زمین به منظور مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و با صرف هزینه ۴۱۹ میلیارد ریال و هفت طرح نیز در  حوزه صنایع کشاورزی با هزینه دو هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال شامل می‌شود.

وی افزود: تعداد ۷ طرح نیز در زمینه توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی شامل یک واحد تولید انواع کود آلی، ۲ واحد سردخانه، یک واحد تولید پنیر گوسفندی، یک واحد سورت و بسته بندی میوه و ۲ واحد تولید پوره میوه در شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، ارومیه و اشنویه به بهره برداری می رسد.

سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۰ پروژه تولیدات دامی از جمله پرواربندی بره، مرغداری، پرورش مرغ تخمگذار و مرغ گوشتی در شهرستان‌های چالدران، ارومیه، خوی و چایپاره است، ۸ پروژه  در بخش تعاون روستایی، واحد پرورش ماهیان سردآبی و ۴ طرح عشایری از مجموع ۸۵ پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در ایام الله دهه فجر می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.