نرخ عوارض‌بهای شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری مطابق سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود

بازرس کل چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار امسال‌ «مهار تورم، رشد تولید» گفت: در این راستا با پیگیری‌های این سازمان، نرخ عوارض‌بهای تمامی شهرداری‌های استان بازنگری و به سال ۱۴۰۱ بازگشت داده شد.

علی احمدی به‌مناسبت هفته قوه قضاییه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان حادثه هفتم تیرماه به‌ویژه شهیدان سید محمد بهشتی و رحمان استکی در نشست خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بازرسی استان نظارت الکترونیکی و فیزیکی بر ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال معامله در دستگاه‌های اجرایی شامل مناقصه و مزایده را بر عهده داشته است که از این میزان ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مربوط به مناقصه‌ها و چهار و ۱۰۰ میلیارد ریال مختص مزایده‌ها در سال گذشته است.

وی افزود: از این معاملات ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال لغو و از تضییع بیت‌المال جلوگیری و پیشگیری شد.

احمدی به برگزاری ۲ هزار و ۴۶۲ نفرساعت دوره‌های آموزشی درون‌سازمانی و ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر ساعت برای کارگاه‌های آموزشی برای مدیران، ذی‌حسابان، شهرداران و اعضای شورا‌های اسلامی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در این مدت ۵۰۰ طرح بلاتکلیف در استان شناسایی و از پرداخت ۲۳۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال صورت‌وضعیت‌های صوری در رابطه با قرارداد‌های اجرای پروژه‌ها جلوگیری شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال فعالیت‌های نظارتی در حوزه جلوگیری از انواع قاچاق هزینه و ۹۰ میلیارد ریال از پرداخت‌های غیرقانونی به افراد حقیقی و حقوقی جلوگیری شد.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این مدت ۷۸ گزارش هشداری به مدیران در راستای پیشگیری از وقوع جرم داده و ۲ هزار و ۸۳۰ شکایت از سوی مردم و از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات و فساد ثبت شد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۵ هزار کارمند در چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۳۶۲ کارمند دولتی در استان مورد تعقیب اداری، کیفری و انضباطی قرار گرفتند که از این تعداد ۸۱ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

احمدی تاکید کرد: سال گذشته دغدغه‌های کلان چهارمحال و بختیاری در سطح ملی و استانی شناسایی و بستر‌های فساد به استاندار اطلاع داده شد.

وی افزود: در این مدت ۲۰۷ هکتار از زمین‌های واگذار شده راکد به شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته بازپس‌گیری و هشت هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال معوقات بانکی و پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مالیات معوق وصول و به بیت‌المال بازگردانده شد.

برچسب ها: شهرداری ها ، بازرس کل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار