شولتس: اروپا به دنبال تغییر رژیم در روسیه نیست

صدراعظم آلمان اعلام کرد برلین و بروکسل نمی‌خواهند رژیم روسیه را تغییر دهند.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست جهان گسترش ناتو به مرز‌های روسیه، وقوع انقلاب رنگی در اوکراین، و تلاش کی یف به منظور عضویت در اتحادیه اروپا را اصلی‌ترین دلایل جنگ اوکراین می‌داند. پیش‌تر تئورسین‌های لیبرال آمریکایی از انقلاب‌های رنگی حتی در چین و روسیه سخن می‌گفتند، اما اکنون با جنگ اوکراین بر همگان عیان شده است که چنین اقداماتی دستکم در برابر قدرت‌های بزرگ نظام بین الملل ممکن نیست. 

به گزارش تله تریدر، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد آلمان و اتحادیه اروپا به دنبال تغییر رژیم در روسیه نیستند و هیچ گونه نقشی در شورش گروه واگنر طی روز‌های اخیر نداشته اند. 

شولتس خاطر نشان ساخت: حقیقت این است که این مشکلی است که پوتین خود مسبب آن است. این شورش نشان داد اعطای قدرت نظامی به بخش خصوصی روسیه غیرمسئولانه بوده است. گروه واگنر در اوکراین مرتکب جنایت جنگی و غیرقابل بخشش شده است. چنین اقداماتی از سوی این گروه در قاره آفریقا نیز سر زده است. 

در خبری دیگر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد داده‌های آماری نشان می‌دهد اکثریت مردم روسیه از ولادیمیر پوتین درباره جنگ اوکراین و نیز مقابله با شورش گروه واگنر حمایت می‌کنند. 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره یوگنی پریگوژن، رهبر گروه واگنر نیز گفت: ما از محل فعلی حضور وی اطلاعی نداریم. اکنون تلاش‌های زیادی در حوزه دیپلماتیک و سیاسی برای رسیدن به اهداف روسیه در عملیات ویژه نظامی اش در اوکراین در جریان است. 

پسکوف خاطر نشان ساخت: ما هیچ پیش شرطی برای مذاکره با اوکراین درباره جنگ نداریم. با این حال، متاسفانه به دلیل بسته بودن کانال‌های دیپلماتیک در این زمینه در حال حاضر، باید به عملیات نظامی ویژه خود ادامه دهیم. 

طی روز‌های اخیر اطلاعات منتشر شده از سفر پریگوژین به بلاروس حکایت داشت. رهبر گروه واگنر دوستی ۲۰ ساله با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس دارد و میانجیگری لوکاشنکو باعث پایان صلح آمیز تمرد گروه واگنر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۶:۰۵ ۰۹ تير ۱۴۰۲
اصولاً اروپا توان و قدرت تغییر در روسیه را ندارد و در مشکلات داخلی خود غرق است و در نوکری آمریکا از هم سبقت میگیرند حال چگونه توان تغییر در روسیه را خواهند داشت اروپاییها فقط حرف میزنند و در عمل توان هیچ کاری را ندارند.
آخرین اخبار