نظارت بهداشتی بر ۲ هزار راس دام زنده در کرمان

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: طی عید قربان، نظارت بهداشتی بر ۲ هزار راس دام زنده در شهرستان کرمان صورت گرفت.

محمود زین الدینی گفت: با همکاری اداره کل تعزیرات، شهرداری و نیروی انتظامی نظارت بهداشتی در روز عید قربان بر بیش از ۲ هزار راس دام زنده در میادین عرضه دام، کشتارگاه‌ها و واحد‌های تحت نظارت این شبکه صورت گرفت.

او با اشاره به اینکه ۱۵ تیم نظارتی و بازرسی ثابت و سیار در روز عید سعید قربان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی نظارت کردند، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری، شهرداری، اداره کل تعزیرات، نیروی انتظامی و همکاری شهروندان کرمانی، خوشبختانه امسال کشتار در سطح شهر، معابر و خارج از کشتارگاه به پایین‌ترین آمار در طی چند سال گذشته رسید.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه تیم‌های نظارتی دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام و مراکز عرضه دام زنده از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر بر کشتار و بازرسی قبل و بعد کشتار دام‌ها نظارت داشته اند و برای  تامین سلامت بهداشت فراورده‌های خام دامی که یکی از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است، نظارت داشتند، گفت: در روز عید قربان کارشناسان دامپزشکی در ۱۴ نقطه در سطح شهر و کشتارگاه‌های دام بر کشتار بیش از ۳۰۰ راس لاشه نظارت داشتند و ۶۰ مورد آلایشات دام، شامل: جگر، ریه و کلیه به دلیل غیرقابل مصرف بودن ضبط و معدوم شدند.

او با بیان اینکه خدمات بازرسی بهداشتی ویژه عید سعید قربان با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان و جلوگیری از گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دامی است.

زین الدینی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه کشتار دام در خارج از کشتارگاه و عرضه غیربهداشتی فراورده‌های خام دامی مراتب را به شماره ۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

برچسب ها: عید قربان ، کشتار دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار