ادعای رسانه ژاپنی: روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین از چین پهپاد خرید

یک پایگاه خبری ژاپنی مدعی شده روسیه هواپیما‌های بدون سرنشین چینی را برای جنگ علیه اوکراین خریداری کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی نیکی ژاپن با انتشار گزارشی مدعی شد روسیه با خرید پهپاد‌های چینی از آن‌ها در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند.

در بخشی از گزارش ادعایی این پایگاه آمده است: روسیه ماه‌هاست که پهپاد‌های چینی را برای استفاده نظامی در جنگ علیه اوکراین به دست آورده است.

بر اساس گزارش نیکی، در بازه زمانی دسامبر ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۳، مشخص شد که شرکت‌های روسی حداقل ۳۲ هواپیمای بدون سرنشین از چین به مبلغ تقریباً ۱۰۳۰۰۰ دلار خریداری کرده اند. 

این گزارش مدعی شده است که در سوابق ترخیص کالا از گمرک، محموله به عنوان "برای استفاده در عملیات ویژه نظامی" تعیین شده است.
پیش از این، چین گفته بود که هیچ گونه تجهیزات نظامی مرگباری را به روسیه ارائه نکرده است.

نیکی در حالی چنین گزارشی منتشر کرده است که موج اتهامات اوکراین، اروپا و آمریکا به کشور‌ها از جمله ایران و بلاروس در خصوص مشارکت نظامی با روسیه در جنگ علیه اوکراین تمامی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۱ تير ۱۴۰۲
همون پهپاد ایرانی ست ، ایران به چین میده ، چین به روسیه و گرنه روسیه مگه اسکوله پهپاد رادار گریز ایرانی رو ول کنه بره پهپاد اشغال چینی بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۰ تير ۱۴۰۲
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۰ تير ۱۴۰۲
واقعا از چی متاسف هستی .متاسف از این باش که کشورهای غربی حتی دارو را برای بیماران ایرانی تحریم کردن و صدای هیچکس تو دنیا درنمیاد و حتی همدردی با این همه ظلم و تحریمی که به ایران و ایرانی میشه نمیکنن.بعد تو متاسف چی هستی.متاسف از گازهای شیمیایی آلمان تو کردستان یا تاسف از خون های آالوده فرانسوی از چی متاسفی تاسف از اینکه ۳۴ کشور کمک صدام بودن تا ایران و ایرانی رو به خاک و خون بکشن.با این تاسفی که داری یعنی انسان دوست هستی و صلح طلب ولی در قبال چه کسانی و چه کشورهایی.آیا سالروز بمباران هسته ای ژاپن توسط آمریکا یا حمله به عراق و افغانستان و کشتن انسان های بیگناه هم تاسف خوردی یا این حرف هاتون برای غربی هاست.
آخرین اخبار