خدمات پس از فروش برای واردات ناوگان اتوبوس بین شهری باید در اولویت باشد

رئیس  اتحادیه شرکت‌های مسافربری گفت: خدمات پس از فروش و تامین قطعات باید برای واردات اتوبوس های برون شهری باید در اولویت برنامه های دولت باشد.

آقای احمد رضا عامری گفت: اکنون تعداد اتوبوس های فعال در کشور از ۱۵ هزار دستگاه به ۶ هزار دستگاه رسیده است که در این زمینه دولت مجوز واردات اتوبوس را به دلیل پاسخ گویی به  نیاز جامعه داده است که امیدوار هستیم پیش از شروع ایام اربعین این واردات صورت گیرد.

به گفته رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری، بسیاری از اقلام و لوازم یدکی اتوبوس برون شهری با تغییر قیمت روبرو شده که همین موضوع باعث شده است بسیاری از رانندگان از لوازم استوک برای تعمیر اتوبوس خود استفاده کنند که البته این لوازم هم خود قیمت های عجیبی دارد.

او می گوید: میانگین سن ناوگان اتوبوس برون شهری بین ۱۵.۲ سال است که همین موضوع باعث شده که تعداد زیادی از ناوگان نیاز به تعمیر داشته باشند؛ بنابراین  باید تدابیر لازم را برای تامین این ناوگان در دستور کار قرار گیرد.

عامری ادامه داد: در حال حاضر میانگین قیمت هر اتوبوس بین ۱۸ تا ۲۴ میلیارد تومان است، بنابراین تدابیر لازم برای واردات ۲ هزار دستگاه در دستور کار قرار گرفته است و دولت باید خدمات پس از فروش برای این اتوبوس ها را حتما در دستور کار خود قرار دهد تا مشکلی برای تامین قطعات این بخش وجود نداشته باشد.

 

 

برچسب ها: حمل ونقل ، اتوبوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار