نتانیاهو از سرکوب اعتراضات فرانسه حمایت کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد در اعتراضات کنونی فرانسه شاهد ضرب و شتم و بدرفتاری با یهودی‌ها بوده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در سخنرانی امروز (یک‌شنبه) خود در کابینه این رژیم با بیان آنکه در اعتراضاتی که در فرانسه در جریان است شاهد ضرب و شتم و بدرفتاری با یهودی‌ها بوده است، اعلام کرد که از دولت فرانسه در مبارزه با یهودستیزی حمایت می‌کند.

به گزارش وبگاه فرانسوی رادیو جِی، نتانیاهو با اشاره به آثار گرافیتی ضدیهود روی چندبنای یادبود در «نانتر» فرانسه، ادعا کرد: «مایر حبیب، معاون مجلس ملی قانونگذاری فرانسه، هم می‌گوید که سال‌هاست نفرت از فرانسه، نفرت از سفیدپوستان، نفرت از یهودیان در بخش‌هایی از فرانسه رونق گرفته است. امروز صبح شکایتی مبنی بر اقدام به قتل ثبت شد، این شکایت پس از هجوم یک ماشین به خانه شهردار انجام شد، در جریان این حمله همسر شهردار به شدت آسیب دید، پس از آن معترضان او را در حالیکه با دو فرزندش فرار میکرد تعقیب کردند، یکی از فرزندان او نیز مجروح شد.»

منابع خبری گزارش دادند که شب گذشته ۷۹۱ نفر دستگیر شدند و دو افسر پلیس در منطقه ۱۳ پاریس هدف تیراندازی گلوله قرار گرفتند. آن‌ها جلیقه ضد گلوله به تن داشتند و آسیب جدی ندیده بودند. این حادثه حدود ساعت ۲ بامداد در بخش المپیاد‌ها اتفاق افتاد.

به دنبال کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس فرانسه، امروز این کشور شاهد پنجمین روز متوالی اعتراضات است و شب گذشته، ۱۳۵۰ خودرو و ۲۳۴ ساختمان در سراسر فرانسه به آتش کشیده شد و دست‌کم ۴۱ پاسگاه پلیس هدف حمله قرار گرفت. «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، هم به دلیل شدت اعتراض‌ها،  سفر خود به آلمان را لغو کرد.

«ژرار دارمن» وزیر کشور فرانسه، به خبرنگاران گفت: «۴۵ هزار نفر از نیرو‌های امنیتی  از شنبه تا یکشنبه مستقر خواهند شد. نیرو‌ها و تجهیزات اضافی به شهر‌های «لیون، گرنوبل و مارسی» فرستاده شد، شب گذشته این شهر‌ها شاهد بدترین شورش بودند و وضعیت پاریس و مناطق مجاور آن با ۷ هزار افسر پلیس کنترل خواهند شد. شمار نیرو‌های پلیس  در این شهر‌ها به منظور بازگرداندن کامل نظم به فرانسه به طور قابل توجهی تقویت خواهد شد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ تير ۱۴۰۲
هر چه اتش فتنه در دنیا بلند میشود از صهیونیستها است
آخرین اخبار